اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

بهره‌مندی 133 هزار کردستانی از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی 133 هزار نفر از مردم این استان از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد مقدس خبرداد.

بهره‌مندی 133 هزار کردستانی از خدمات کمیته امداد

قنبر موسی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این افراد در قالب 51 هزار خانوار از خدمات مختلف این نهاد در بحث مستمری، مسکن، ازدواج، تحصیلات و غیره استفاده می‌کنند.

به گفته وی، 26 هزار زن سرپرست خانوار در کردستان زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام(ره) هستند.

*تبدیل فرهنگ مستمندی به کار و تلاش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از تبدیل فرهنگ مستمندی به کار و تلاش به‌عنوان اولویت این نهاد مقدس در دهه چهارم انقلاب نام برد و اضافه کرد: در دهه پیشرفت و عدالت، کمیته امداد سعی دارد با توجه به نیاز امروز جامعه، شعار امسال این نهاد تبدیل فرهنگ مستمندی به کار و تلاش است.

به گفته موسی‌نژاد، نگاه امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) استقلال معیشتی و فرهنگی جامعه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک آرایش جهادی در کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و استان شکل گرفت، افزود: اقداماتی که در سال گذشته در این نهاد مقدس در زمینه توانمندسازی، اشتغال و مسکن مددجویان انجام گرفت چشمگیر و غیرقابل مقایسه با سنوات گذشته بوده است.

*ایجاد 9600 فرصت شغلی برای مددجویان

وی با بیان اینکه رویکرد جدید کمیته امداد اما‌م‌خمینی (ره) حرکت به سمت توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش با ایجاد اشتغال است از ایجاد بیش از 9 هزار و 600 فرصت شغلی توسط این نهاد مقدس برای مددجویان زیر پوشش در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: این نهاد با ایجاد این میزان شغل و ثبت آن در سامانه رسد رتبه نخست استان را در بحث اشتغالزایی کسب کرده است.

*بهرمندی 4400 مددجوی کردستانی از بیمه اجتماعی

موسی‌نژاد از بهره‌مندی 4 هزار و 400 مددجوی زیرپوشش این نهاد از خدمات بیمه اجتماعی و بیمه درمانی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد شامل 2 هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 400 مجری طرح خوداشتغالی هستند.

به گفته وی، برای انجام این مهم اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

*حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از 7 هزار یتیم کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه همچنین از حمایت این نهاد مقدس از 7 هزار یتیم زیر 15 سال در این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد یتیم در کنار کمک‌های این نهاد توسط 13 هزار حامی نیز حمایت می‌شوند.

موسی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه در کنار توجه به رفع مشکلات مادی مددجویان و تلاش برای توانمندی اقتصادی آنان توجه به برنامه‌های فرهنگی نیز از اولویت‌های این نهاد مقدس است، تصریح کرد: در حال حاضر کمیته امداد کردستان با بهره‌مندی از 67 هزار متر مربع فضای آموزشی به 17 هزار دانش‌آموز و دانشجو خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول