اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

2 میلیارد و 808 میلیون ریال زکات در همدان جمع‌‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان همدان با اشاره به پیش‌بینی جمع‌آوری 4 میلیارد ریال زکات در سال جاری گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 808 میلیون و 900 هزار ریال زکات در شهرستان همدان جمع‌‌آوری شد.

2 میلیارد و 808 میلیون ریال زکات در همدان جمع‌‌آوری شد

نقی منوچهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیارد و 902 میلیون و 126 هزار و 200 ریال زکات در شهرستان همدان جمع‌آوری شده است.

وی گفت: 2 میلیارد و 808 میلیون و 900 هزار ریال صرف احداث و تعمیر مسجد، تکمیل حسینیه، غسالخانه، مرمت و بهسازی مجتمع فرهنگی و اماکن متبرکه و مابقی نیز صرف تأمین و تعمیر مسکن، تهیه جهیزیه و درمان افراد بی‌بضاعت روستاها شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان همدان پیش‌بینی جمع‌آوری زکات در سال جاری را 4 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که این میزان زکات از 40 روستای سطح شهرستان جمع‌آوری شود.

وی گفت: از این مبلغ 365 میلیون و 500 هزار ریال صرف عمران و آبادانی روستاها و مابقی نیز در موارد غیر پروژه از قبیل درمان، تهیه جهیزیه و تعمیر مسکن افراد بی‌بضاعت روستاها هزینه خواهد شد.

منوچهری در ادامه سخنانش به پروژه‌های احداثی و تکمیلی از محل پرداخت زکات اشاره کرد و ابراز داشت: تکمیل مجتمع فرهنگی و مذهبی روستای گنجینه، جمع‌آوری آبهای سطحی روستای چشین، تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و مذهبی روستای ایوک از جمله این پروژه‌ها بوده است که بخشی از آنها از طریق اعتبارات دولتی و بخشی نیز از محل پرداخت زکات روستاییان انجام شده است.

وی در پایان خواستار جهت‌گیری زکات در راستای توانمندسازی محرومان شد و گفت: زکات هر محله در راستای توانمندسازی محرومان همان محله به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول