اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

اجرا طرح آموزشی "هر خانه یک امدادگر" در کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: از زمان استقرار هلال‌احمر در شهرستان کوهبنان مسئله آموزش برای حضور یک امدادگر در هر خانه به نحو مطلوبی در حال اجرا است.

اجرا طرح آموزشی "هر خانه یک امدادگر" در کوهبنان

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به فعالیت جمعیت هلال‌احمر در این شهرستان اظهار داشت: بدون شک جمعیت هلال‌احمر نقش بسیار ‌مؤثر و مهمی‌ در کاهش حوادثی نظیر بلایای طبیعی و غیرمترقبه دارد و با توجه به اینکه در کوهبنان سوابق حوادث طبیعی ناشی از بلاهایی مانند زلزله‌های مخرب و ویرانگر  وجود دارد، ضروری است در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ‌گفت: کوهبنان از شهرستان‌های حادثه‌خیز استان کرمان و جنوب شرق ‌کشور ‌است و هلال‌احمر به عنوان متولی امداد و نجات در کشور می‌تواند نقش مهمی را در زمینه آموزش ایفا کند.

متقی نقش امدادگران هلال‌احمر در زمان وقوع حوادث ‌غیر‌مترقبه و طبیعی را بسیار مؤثر و پررنگ خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیز دنیاست، برای مقابله و تسریع در زمان بحران و حوادث باید آموزش‌های لازم امدادی به همه مردم به ویژه جوانان داوطلب در همه نقاط کشور ارائه شود.

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که نقش به سزایی در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد، آموزش همگانی است که از زمان استقرار هلال‌احمر در شهرستان کوهبنان مسئله آموزش برای حضور یک امدادگر در هر خانه به نحو مطلوبی در حال اجرا است.

‌فرماندار کوهبنان بهبود نظام امداد و کمک‌‌رسانی را متضمن انسجام خدمات دانست و با تأکید بر آمادگی همه جانبه مدیریت بحران و ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان ‌در مقابله با حوادث احتمالی افزود: ‌قطعا عدم هماهنگی‌ها در کمک‌رسانی پس از حادثه مشکلاتی را در نحوه خدمات‌رسانی ایجاد می‌کند.

وی با توجه به شهرت و خطر فراوان گسل کوهبنان و فعالیت آن در سال‌های گذشته ‌بر ضرورت اصل آموزش امداد و نجات، پیشگیری قبل از حادثه، تلاش مسئولان برای فرهنگ‌سازی بیمه منازل‌، مکان‌های دولتی، خصوصی و خدمات به ‌موقع‌ در زمان حادثه تأکید کرد.

متقی افزود: مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی، ادارات، مدارس و مکان‌های عمومی از دیگر موضوعاتی است که کاهش اثرات بلایای طبیعی را به دنبال دارد که این امر ‌باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به کاهش تلفات جانی در حوادث و بلایای طبیعی می‌شود، حضور سریع و‌ به موقع نیروهای امدادگر به ویژه امدادگران متخصص در صحنه است.

متقی گفت: البته پیش از آغاز به کار باید ارزیابی درست و دقیقی از حادثه و نقاط حساس به ویژه مناطقی که آسیب دیدگان بیشتری ‌در آنجا حضور دارند ‌به عمل آید تا منجر به کاهش آثار ناشی از بلایای طبیعی و به ویژه کاهش تلفات انسانی و جانی ‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول