اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان:

کاغذ تحریر را تبدیل به یک کالای تجاری نکنید

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان گفت: با شرایط به وجود آمده در بازار کتاب کاغذ تحریر مورد استفاده ناشران را تبدیل به یک کالای تجاری نکنید.

کاغذ تحریر را تبدیل به یک کالای تجاری نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی شریعتی بعد از ظهر امروز در جمع ناشران کتاب استان اصفهان اظهار داشت: با نظارت صحیح بر توزیع کاغذ مورد استفاده برای ناشران می‌توان مانع از سوء‌استفاده سودجویان در توزیع کاغذ مورد نیاز برای ناشران شد.

وی با اشاره به اینکه در تمام کشورها نشر زمانی می‌تواند پایدار بماند که حمایت شود، بیان کرد: نشر کتاب از جمله مقوله‌هایی است که نیاز به حمایت بسیار از طرف دولت دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان با بیان این مطلب ادامه داد: اینجا هدف حمایت از منافع ناشران نیست بلکه مقوله فرهنگی کتاب است که ناشران می‌توانند حامی دولت‌ها باشند.

وی با بیان اینکه بیش‌تر کل درآمد خالص دولت برای حفاظت از مرزهای کشور و ایجاد امنیت تصویب می‌شود، تصریح کرد: زمانی این امنیت در کشور پایدارتر است که دانش مردم را بالا ببریم و این امر در صورتی مهیا می‌شود که مقداری از بودجه‌ها را صرف تهیه کتاب کنیم.

شریعتی با اشاره به گران شدن قیمت کاغذ در کشور گفت: زمانی که قیمت کاغذ دو برابر شود، نباید دولت درصدد باشد تا در این راستا میزان منفعت و سود ناشران از بین برود.

وی که یکی از راه‌های بیمه کردن جامعه افزایش فکر و نوشتن است، اضافه کرد: ابزار کار برای ناشران کاغذ است و کم‌ترین کاری که دولت می‌تواند در این مورد انجام دهد، این است که کاغذ مشمول تحولات اقتصادی و سیاسی نشود.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان افزود: برای تهیه یک کتاب از مؤلف تا ناشر، چاپخانه و تمامی عوامل دیگر زنجبره‌‌وار به هم مرتبط است و زمانی که ماده اصلی آن یعنی کاغذ به قیمت مناسب برای ناشران تهیه شود به خودی خود این امر بر قیمت تمام شده کتاب تأثیر بسیاری می‌گذارد.

وی در ادامه به وضعیت توزیع کاغذ در بازار اشاره و تاکید کرد: کاغذ مورد نیاز ناشران تبدیل به یک کالای تجاری برای برخی از سودجویان شده است که میزان توزیع آن در بازار را خود دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول