اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر:

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی عصر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره شهدا همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان باید تلاش کنند.

وی افزود: ما باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و ادامه دهنده مسیر آنها باشیم.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: باید بر مقام شهدا، رزمندگان و خانواده‌های آنها ارج نهاد و همواره تکامل کننده مسیر آنها بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این کنگره، مسیر را برای درونی کردن ارزش‌ و آرمان‌های شهدا در بطن جامعه هموارتر کند.

حسینی با اشاره به حماسه سوم خرداد ماه خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: هر ملتی در طول تاریخ خود گردنه‌های متعددی پیش روی دارد؛ سخت‌ترین این گردنه‌ها و در عین حال ماندگارترین آنها دفاع از استقلال، ‌تمامیت، شرف و به‌ویژه اندیشه‌ها و باورهای ملت‌هاست.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر به‌عنوان یک روز ملی در کشور شناخته شده، گفت: از این مقطع به بعد، جنگ در جبهه نیروهای نظامی ایران از حالت دفاعی خارج شد و به صورت تهاجمی درآمد و آغازی بر پیروزی‌های پیاپی بعدی شد.

وی افزود: به همین دلیل بود که از فردای آزادسازی شهر خرمشهر هیأت‌های صلح بین‌المللی مأموریت خود را برای متوقف کردن جنگ آغاز و صدور قطعنامه‌های بازدارنده سازمان ملل آغاز شد.

حسینی با بیان اینکه برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای خرمشهر در این منطقه از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار بوده گفت: باید با تمام قوا و استفاده از کمال ظرفیت‌ها این کنگره را برگزار کرده و در آن برنامه‌هایی با مضامین پر محتوا را به تصویر و نمایش کشید.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول