اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

تشکیل تعاونی‌های کشاورزی مهر راهکار موثری در رفع بیکاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تشکیل تعاونی‌های کشاورزی مهر راهکاری موثر در برطرف کردن بخشی از مشکل اشتغال بیکاران این بخش است.

تشکیل تعاونی‌های کشاورزی مهر راهکار موثری در رفع بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی اداره کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح رویکرد سال‌‌جاری را عدالت و پیشرفت در زمینه مختلف عنوان کرد و اظهار کرد: بحث اشتغال بزرگ‌ترین دغدغه اصلی مجموعه تعاون،کار و رفاه اجتماعی است و تلاش می‌کنیم در به حداقل رساندن نرخ آن موفق باشیم.

وی در بخشی از سخنان خود ظرفیت‌های مختلف هر منطقه را یادآور شد و اظهار داشت: احصا نیازهای هر منطقه از دیگر برنامه‌های کاری قرار گرفته تا با جمع‌بندی آنها در برنامه‌ریزی‌های کلان نقش اساسی برای رفع نیازهای منطقه موثر واقع شود.

فاتح، تشکیل تعاونی‌های کشاورزی مهر را راهکاری موثر در رفع بخشی از مشکل اشتغال بیکاران این بخش و به ویژه فارغ‌التحصیلان کشاورزی عنوان و تاکید کرد: بومی‌سازی تشکیل این نوع تعاونی‌ها با توجه به شرایط هر منطقه از استان در ساماندهی بیکاران این بخش نقش ویژه در رفع قسمتی از معضل بیکاری ایفا می‌کند.

وی در ادامه این دیدار اقشار روحانی به‌ویژه امامان جمعه را عالمانی فهیم و فضلایی اندیشمند خواند و گفت: استفاده از مشورت‌های آنان سختی‌های راه خدمت را سهل و آسان خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه شبستر نیز تاکید کرد: تامین نیازهای معیشتی مردم جامعه و به ویژه بیکاران از مهم‌ترین الزامات یک زندگی آبرومند است که با ایجاد شغل آبرومند برای بیکاران محقق می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط در تحقق آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال و بصیرت‌دهی به جامعه خاطرنشان کرد: تعاون بهترین راهکار برای انجام کارهای جمعی و تجمیع سرمایه‌های سرگردان برای تولید است ولی متاسفانه فرهنگ‌سازی مناسب در این میان به عمل نیامده است.

امام جمعه شبستر اضافه کرد: اگر فرهنگ‌سازی در بخش تعاون به صورت اساسی صورت نگیرد سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها منجر به پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی نخواهد شد.

وی ورود دولت و مسئولان در موضوع مزبور را به نوعی اعتمادسازی در بین اعضای تعاونی‌ها دانست و تصریح کرد: مسئولان برای رفع این مشکل و اعتمادسازی در بین مردم، تا مرحله‌ای خاص خود مدیریت تعاونی‌ها را عهده‌دار باشند.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول