اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

تصویب 21 طرح کشاورزی با 3 میلیارد تومان اعتبار در نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: در کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند 21 طرح با 3 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.

تصویب 21 طرح کشاورزی با 3 میلیارد تومان اعتبار در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز سه‌شنبه در کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند اظهار کرد: تاکنون از آغاز فعالیت این کارگروه در سال 91 که یکی از مهم‌ترین کارگروه‌های شهرستان است 160 طرح توسط متقاضیان با بیش از 300 میلیارد تومان به دبیرخانه کارگروه ارائه شده است.

وی گفت: 21 طرح با 3 میلیارد تومان در بخش‌های احداث گاوداری، خرید تراکتور، ایجاد شرکت خدمات مکانیزاسیون، دامداری و گنجنامه بوده است.

وی همچنین از واگذاری 70 هکتار زمین از اراضی قابل کاشت محصول که متعلق به منابع طبیعی نهاوند است، خبر داد و بیان کرد: امسال بیش از یک هزار هکتار از 3 هزار و 500 هکتار اراضی زیر پوشش محصول کلزا در نهاوند دچار خسارت شد که بیش از 2 هزار تن محصول کلزا کمتر تولید و عملاً موجب ضرر مالی به کشاورزان این منطقه شده است.

فرماندار نهاوند گفت: 46 شبکه مراقبت از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات گندم، جو، ذرت و... در نهاوند فعالیت دارند که قادر هستند نسبت به حسن انجام کاشت، داشت و برداشت بیش از 36 هزار هکتار از اراضی گندم و جو نظارت کافی داشته باشند.

زارعی‌کوشا از انجام مبارزه علیه علف‌های هرز در سطح 28 هزار هکتار و مبارزه با آفت سن غلات در 4 هزار و 500 هکتار در اراضی کشاورزی نهاوند خبر داد.

وی گفت: در نهاوند سالانه بیش از 55 هزار تن گندم و 11 هزار تن جو آبی و دیم تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخل شهرستان به خارج شهرستان صادر می‌شود.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: امسال با توجه به آغاز فعالیت کارخانه تولید آرد و ذخیره‌سازی گندم خزل نهاوند نیازی به صادر کردن محصولات گندم و جو و ذرت در نهاوند نیست و حتی کشاورزان شهرستان‌های همجوار نیز محصولات خود را امسال می‌توانند به نهاوند بیاورند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول