اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته بزرگداشت مقام زن

بانوان برگزیده فرهنگی هرمزگان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با هفته بزرگداشت مقام زن، بانوان برگزیده فرهنگی هرمزگان در جشن میلاد کوثر، با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

بانوان برگزیده فرهنگی هرمزگان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این آیین که به همت امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان هرمزگان ظهر امروز برگزار شد، پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز زن، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تبریک هفته میلاد کوثر، به تبیین جایگاه زن در دین اسلام پرداخت و گفت: تقدم و تاخر و ملاک بین زن و مرد براساس شایستگی‌هاست نه امر دیگر، که این مهم در دین اسلام به جد مورد امعان نظر است.

پری صیادی خاطرنشان کرد: دین اسلام به جایگاه زن توجه ویژه‌ای دارد و بر فعالیت‌های اجتماعی و پویایی زنان تاکید دارد.

وی اضافه کرد: با تمسک به آموزه‌های اسلام و الگو پذیری از شخصیت بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه‌زهرا(س) زنان مسلمان توانسته‌اند قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را هم در عرصه مدیریت خانواده و هم اجتماع به خوبی به اثبات برسانند که این امر به خوبی بیانگر این است که اسلام نه تنها مانع رشد و ترقی بانوان نیست بلکه بر این مهم تاکید وافر دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه نخبه بودن زنان در جامعه تاثیر بیش‌تری از نخبگی بودن مردان دارد، افزود: نخبگی زنان جامع‌الاطراف است که هم آثار آن در کانون خانواده موثر است و هم اجتماع.

صیادی یادآور شد: آنچه که باید در عرصه توانمندی بانوان مورد توجه باشد تلفیق سه عنصر تولید فکر با کار و علم است که می‌تواند شایستگی زنان را به خوبی در خدمت رشد و بالندگی جامعه قرار دهد.

وی تاکید کرد: جامعه باید نقش زن را براساس شایستگی آن بپذیرد و نباید توانمندی زنان را با گماردن در مشاغل سطحی نادیده گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در پایان با اشاره به جایگاه زنان در عرصه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: نقش زنان در این عرصه مهم بر کسی پوشیده نیست و به جرأت می‌توان گفت بانوان نقش محوری در این جایگاه مهم دارند.

در این آیین که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری همراه بود، با حضور مقامات یاد شده از بانوان برتر فرهنگی در عرصه‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول