اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

سهم 118 میلیون تنی کشاورزی در تولید ملی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی شده است که تولیدات بخش کشاورزی در سال جاری به 118 میلیون تن برسد.

سهم 118 میلیون تنی کشاورزی در تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعادت‌الله عباسی بعدازظهر امروز در نشست ستاد اجرایی کارگروه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تلاش تمام مسئولان این استان برای اجرای سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی شایسته تقدیر است.

وی با بیان این که سال گذشته سال طلایی در بخش کشاورزی بود، افزود: در سال جاری با تصویب طرح توسعه کشاورزی از سوی هیئت دولت می‌توانیم منتظر تحول چشمگیری در بخش کشاورزی کشور باشیم.

عباسی گفت: دولت 85 درصد اعتبارات آبیاری نوین را به صورت بلاعوض پرداخت کرده، که با به نتیجه رساندن طرح‌های نوین آبیاری، سال گذشته به سال طلایی در بخش کشاورزی تبدیل شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بیان داشت: کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین اهداف این طرح بود که کاهش هزینه‌های تولید در زمینه‌های مختلف باعث شد دولت بتواند در همین مدت کوتاه 740 میلیارد تومان در کشور برای آبیاری سیستم تحت فشار هزینه کند.

عباسی با اشاره به اصلاح ساختار برخی از مرغداری‌های کشور گفت: کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف سوخت در این مرغداری‌ها و کاهش 10 درصدی تلفات مرغداری‌ها در سال‌های گذشته به سه درصد از مهم‌ترین مزایای اصلاح سیستم مرغداری‌های کشور است.

وی با بیان این که در سال 89 دولت 6.9 درصد اعتبارات کشور را به بخش کشاورزی اختصاص داده بود، افزود: این در حالی است که دولت با عنایتی ویژه به بخش کشاورزی 12.8 درصد از اعتبارات کشور در سال 90 را به بخش کشاورزی اختصاص داده است.

عباسی با اشاره به میزان اشتغال در بخش کشاورزی گفت: اشتغال در بخش کشاورزی در سال 90 به 217 هزار شغل رسیده که نسبت به سال 89 35 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که تولید بخش کشاورزی در سال 89 حدود 87 میلیون تن بود گفت: این میزان تولید در سال 90 به 110 میلیون تن رسیده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تولید در سال جاری به 118 میلیون تن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تصویب طرح توسعه کشاورزی توسط هیئت وزیران گفت: سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی این است که با اعتبارات پیش‌بینی شده در این طرح بتواند شاهد توسعه باغات، شیلات و افزایش سطح زیر کشت آبی در استان‌هایی که واجد شرایط هستند باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول