اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران، ری و اسلامشهر در مجلس خبر داد

افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق در سال 90

خبرگزاری فارس: نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: با اجرای طرح‌های زیربنایی از سوی وزارت نیرو در سال 90 شاهد افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق در کشور بودیم.

افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق در سال 90

حسن غفوری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: سال جاری را رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان حمایت از تولید ملی نام‌گذاری فرمودند که باید همه دستگاه‌ها و نهادهای فعال در کشور برای تحقق این مهم دارای طرح و برنامه باشند.

وی تصریح کرد: در بحث حمایت از تولید موضوعی که بسیار حائز اهمیت بوده، دسترسی آسان و کم هزینه به منابع انرژی است و کشورهای صنعتی تلاش می‌کنند که در این حوزه بیش‌ترین خدمات را به بخش‌های صنعتی و تولیدی خود ارائه کنند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز صنایع کشور به برق ابراز داشت: در صورت ایجاد اخلال در این زمینه به طور قطع صنایع و تولیدی‌های کشور با مشکلات بسیاری رو به ‌رو خواهند شد.

غفوری‌فرد افزود: از سوی دیگر دسترسی به برق در دنیای امروز دارای اهمیت فراوان بوده و یک شاخص بسیار مهم در امر سنجش میزان توسعه کشورها محسوب می‌شود.

* رشد یک درصدی راندمان نیروگاه‌های کشور

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای توسعه خدمات‌رسانی در این حوزه گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که وزارت نیرو طی سال 90 انجام داد، افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس طرح‌های زیربنایی انجام شده از سوی وزارت نیرو در این سال ما شاهد رشد یک درصدی راندمان تولید برق در نیروگاه‌های کشور بودیم که به طور قطع اقدام ارزشمندی است.

* تخصیص بودجه مورد نیاز وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های زیربنایی

غفوری‌فرد خاطرنشان کرد: ما نیازمند تداوم اجرای طرح‌های مشابه در سال 91 هستیم و در همین زمینه نیز چندین جلسه با وزیر و معاونان وزارت نیرو در کمیسیون انرژی طی هفته‌های اخیر برگزار شده است.

وی متذکر شد: نتیجه این جلسات تخصیص اعتبارات مورد نیاز وزارت نیرو در زمان بررسی لایحه بودجه سال 91 کل کشور است که از سوی اعضای کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق پیشنهاد و در صحن علنی نیز پی‌گیری خواهد شد.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد که با تعامل مجلس و وزارت نیرو در سال جاری با کمبود بودجه برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی مواجه نباشد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول