اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خرداد ماه

همایش مبارزه با مواد مخدر در تویسرکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان از برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر با حضور نماینده یونسکو در شهرستان تویسرکان خبر داد.

همایش مبارزه با مواد مخدر در تویسرکان برگزار می‌شود

حسن رضا‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: یکی از رویکردهای محوری و سیاست‌های کلان در هر جامعه ایجاد بسترهای سالم برای بهره‌مندی بهینه از همه ظرفیت‌ها در راستای رشد آحاد یک اجتماع است.

وی با اشاره به فعالیت چهار کمیته تخصصی در شهرستان افزود: کمیته‌های فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و بازپروری، کمیته مقابله با مواد مخدر و کمیته حقوقی و قضایی با رویکرد پیشگیری‌های اولیه اعتیاد در یک برنامه منسجم برای مصون‌سازی اقشار مختلف به ویژه افراد در معرض خطر فعالیت می‌کنند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل عدم شناخت و نداشتن آگاهی برای افراد به وجود می‌آید، تأکید کرد: 23 کارگاه آموزشی با حضور استادان متخصص در این امر با بکارگیری اصول و استراتژی‌های کاربردی و نیز استفاده از ابزار پیشگیری نوین با رویکرد آموزش، مشاوره، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی متناسب با شرایط افراد در سطح شهرستان تویسرکان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز (MMT) متادون‌تراپی به منظور تأمین نیازهای اولیه این افراد فعال است، خاطرنشان کرد: مراکز ترک اعتیاد در دو کمپ زیر نظر شورای مواد مخدر شهرستان با مراقبت‌های ویژه در راستای سالم‌سازی این قشر خدمات‌دهی دارند.

رضانیا از برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان تویسرکان خبر داد و ابراز داشت: خرداد ماه سال جاری با حضور دکتر مسعود حاجی رسولی نماینده سازمان یونسکو با هدف کاهش نرخ ضریب آسیب‌های اجتماعی و تعمیق آگاهی‌های ضروری به جامعه هدف در شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با همایش نمایشگاهی مرتبط با موضوع در بخش‌های مختلف برای هدایت و ارتقای بصیرت و بینش مردم به منظور شناخت عوامل در این حوزه افتتاح و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.  

فرماندار تویسرکان در ادامه افزود: لازمه امنیت و سلامت اجتماع به ویژه نسل جوان، نهادینه شدن آموزش و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جامعه و خانواده‌ها، هماهنگی و همگرایی بیشتر افراد صاحب نظر، افزایش محیط‌های مهارت‌آموزی و ارائه مشاوره رایگان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی به جای سخنرانی‌های یک‌طرفه، تقویت و ترویج مسایل دینی، انجام کارهای فرهنگی همچون ساخت و پخش فیلم و بروشور و ... در گلوگاه‌های فرهنگی در این عرصه است.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از عملکرد دستگاه‌های مربوطه در کنترل و پیشگیری مواد مخدر و پیگیری مستمر مصوبات شهرستان در سال گذشته اظهار داشت: شهرستان تویسرکان یکی از پاک‌ترین شهرستان‌های استان همدان از حیث اعتیاد است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول