اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی:

7 کمپ ترک اعتیاد در آذربایجان‌شرقی تعطیل شد/ 15 کمپ ترک اعتیاد مجوز ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از تعطیلی هفت کمپ ترک اعتیاد در استان به دلیل نداشتن پزشک و عدم رعایت موارد بهداشتی خبر داد.

7 کمپ ترک اعتیاد در آذربایجان‌شرقی تعطیل شد/ 15 کمپ ترک اعتیاد مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدعلی باغبان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد که مجوز فعالیت ندارند تا پایان خرداد امسال فرصت دارند تا با مراجعه به بهزیستی نسبت به کسب مجوز اقدام کنند.

وی از خانواده‌ها خواست در صورت اینکه قصد دارند فرزند خود را به مراکز ترک اعتیاد بفرستند از طریق بهزیستی در خصوص مجاز بودن فعالیت این کمپ‌ها کسب اطلاع کنند.

باغبان تصریح کرد: از 25 کمپ فعال استان 10 مورد دارای مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی هستند.

کشف 1992 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 90

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی خبری افزود: سال گذشته پلیس مبارزه با موادمخدر موفق به کشف یک هزار و 992 کیلوگرم انواع مخدر شد که در مقایسه با سال 89 از نظر کشف 18 درصد رشد نشان می‌دهد.

باغبان خاطرنشان کرد: این مقدار موادمخدر در 4 هزار و 362 عملیات دستگیری و کشف مواد مخدر صورت گرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: سال گذشته 7 هزار و 117 نفر قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد در استان آذربایجان‌شرقی دستگیر شده‌اند.

کشف 170 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 55 روز امسال

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی در ادامه به آمار کشفیات و دستگیری‌های این نیرو در زمینه موادمخدر در 55 روز امسال اشاره کرد و گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر استان در این مدت 170 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده  است.

وی با اعلام اینکه این میزان مواد مخدر طی 750 مورد عملیات پلیس مبارزه با موادمخدر استان کشف شده است، گفت: در این رابطه یک هزار و  58 نفر دستگیر شده‌اند.

باغبان همچنین از تغییر الگوی مصرف مواد‌مخدر از مواد سنتی به صنعتی خبر داد و گفت: از 25 اردیبهشت ماه‌ جاری طرح تشدید مقابله با مصرف شیشه  آغاز شده و مبارزه با تولید، توزیع و مصرف شیشه در اولویت ماموریت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: قدرت تخریب جسمی و روانی ماده مخدر شیشه 50 برابر هروئین است و تا هفت سال آثار سوء مصرف آن باقی می‌ماند.

باغبان تصریح کرد: عدم آگاهی خانواده‌ها و والدین از مواد مخدر صنعتی، مهم‌ترین مشکل و چالش اصلی در امر مبارزه و پیشگیری از رواج مصرف مواد افیونی در بین جوانان است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول