اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه در تمدن‌سازی اسلامی پیشتاز باشند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و امور پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه باید در زمینه تمدن‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی پیشتاز باشند.

حوزه‌های علمیه در تمدن‌سازی اسلامی پیشتاز باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در اردوگاه فاطمة الزهرا (س) برگزار شد اظهار کرد: اکنون پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مرحله دولت‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به این نقطه برسیم باید از وابستگی و دنباله‌روی تمدن غرب جدا شویم و استقلال پیدا کنیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و امور پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: همه تلاش‌هایی که دانشمندان در عرصه‌های مختلف علمی دنبال کردند در جای خود ارزشمند و غرورآفرین است.

وی یادآور شد: تمام آنچه در حوزه دانش و تکنولوژی انجام شده با همه گستردگی و عظمت خود اعجاب‌آور است.

حصاری با اشاره به شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قطع وابستگی‌ها در زمینه تکنولوژی غرب پیش از پیروزی انقلاب مانند یک رؤیا بود.

وی عنوان داشت: اکنون ما در زمینه دانش هسته‌ای‌ پیشرفت‌های فراوانی پیدا کرده‌ایم، ولی این عرصه متمایز از نظام ایدئولوژی است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و امور پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: تغییر ساختارها، نظام‌ها و خرده نظام‌ها تنها با موعظه و نصیحت محقق نمی‌شود، مگر آن‌ که همه نظام‌ها، ساختارها، روش‌ها و دکترین زندگی را تغییر دهیم.

وی یادآور شد: هر آنچه از تمدن‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی نیاز داریم باید حوزویان پیشتاز و جلودار آن باشند، زیرا رسالت حوزه جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است که رسالت سنگینی محسوب می‌شود تا جامعه به الگویی برای جهانیان تبدیل شود.

حصاری با اشاره به الگو شدن حوزه‌های علمیه گفت: همه فرهیختگان حوزه و نیروهای جوان باید سعی و تلاش کنند و در برابر عرفان‌های انحرافی جبهه تبلیغی را به کار گیرند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم کسانی که در نظام‌سازی ایدئولوژی‌ها فعالیت داشتند انسان‌هایی مانند ما بودند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و امور پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به جامعه‌سازی و تمدن اسلامی گفت: باید روحیه خودباوری را در خود تقویت کنیم و ایمان به خداوند را باور کرده و برای حاکمیت دین خدا تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه تنها مکان جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی بوده و ما باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

حصاری یادآور شد: باید رفتارهای خود را در موقعیت‌های مختلف فردی، اجتماعی و خانوادگی درست پیاده کنیم تا این رفتارها جایگزین رفتار و شیوه زندگی غرب شود.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول