اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهار

حوزه علمیه صدیقه کبری (س) خواهران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: حوزه علمیه صدیقه کبری (س) خواهران شهرستان بهار افتتاح شد.

حوزه علمیه صدیقه کبری (س) خواهران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، ظهر امروز یکشنبه با حضور تنی چند از مسئولان، حوزه علمیه صدیقه کبری (س) خواهران شهرستان بهار افتتاح شد.

این پروژه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و زیربنای 2 هزار و 600 متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک‌های حوزه علمیه قم ساخته شده است.

این پروژه در سال 1388 آغاز شده و زمین آن از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار واگذار شده است .

امام جمعه بهار گفت: حوزه‌های علمیه مرکز تربیت افرادی صالح است و دانشمندان دینی در این مراکز رشد می‌یابند و باید به حوزه‌های علمیه توجه بیشتری شود چراکه امروز جنگ دشمن فرهنگی است و باید طلاب به علم روز مجهز شوند و با بصیرت افزایی در جامعه از انحرافات جلوگیری شود.

حجت الاسلام حبیب‌الله حاتم نیا اضافه کرد: طلاب باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند تا به سعادت و کمال برسند چراکه آن حضرت در عفاف، پاکی و حجاب ممتاز بودند.

وی گفت: امروز بدحجابی در جامعه بیداد می‌کند و دشمن در صدد گسترش بیش از حد آن است که باید هوشیارانه با این پدیده مقابله کنیم .

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه کل طلاب خواهران استان یک هزار و 107 نفر است، اظهار داشت: کل اساتید زن 137 نفر و کادر و معاونین 116 نفر و طلاب خوابگاهی 52 نفر هستند که از این تعداد 109 نفر طلاب و 19 استاد و 9 نفر کادر و معاونین در پنج پایه در حوزه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام حسن فاضلیان اضافه کرد: 9 حوزه علمیه در سطح استان داریم، یک مدرسه در سطح 3 و هشت  مدرسه در سطح 2 فعالیت می‌کنند و  سه پروژه جامعه الزهرا(س) مرکز همدان با 6 هکتار زمین، ساختمان مدیریت استان و ساختمان سطح 3 آماده آغاز اجرای عملیاتی است.

وی با بیان اینکه ساختمان اسدآباد و قروه درجزین نیز آغاز شده است، ابراز داشت: در سطح استان ظرفیت و پتانسیل بالایی وجود دارد و آمادگی داریم 9 مرکز دیگر را راه‌اندازی کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: طلاب باید همواره به یاد خدا باشند و سیره و روش فاطمی را در زندگی جاری کنند و الگوی مناسبی برای بانوان باشند.

حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه کانون شعائر الهی و امر به معروف و نهی از منکر هستند و اعتلای کلمه توحید و ارتقای بشریت از وظایف طلاب هستند که خیرین نیز باید به حوزه‌های علمیه توجه داشته باشند و از ظرفیت بالای طلاب برای جلوگیری از انحرافات جامعه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 100 هزار نفر طلبه فعالیت می‌کنند که از این تعداد 30 هزار طلبه خواهر است که باید خواهران بیشتری برای تبلیغ و ترویج دین جذب شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول