اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق:

مسیر سینمای ایران را حوزه‌های علمیه تعیین کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق گفت: مسیر سینمای ایران را باید حوزه‌های علمیه با ورود به سینما تعیین کنند.

مسیر سینمای ایران را حوزه‌های علمیه تعیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم اشراق، مراد نظری‌طایی اظهار داشت: سینما گویاترین، فراگیرترین و عمیق‌ترین هنر برای ابلاغ پیام است و بهترین افراد برای استفاده از این هنر برای ابلاغ پیام و دادن معنا و تفسیر جدید از زندگی و محتوای ارزشی و دینی کسانی هستند که به دین و ارزش‌های دینی واقف هستند و این افراد همان روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه هستند.

وی با بیان اینکه ارتباط روحانیت با سینما هنوز عمیق نشده و ما در این زمینه در سطح حرکت می‌کنیم افزود: البته روحانیت، فضلا و علما به تأثیر سینما واقف شده‌اند و می‌دانند که سینما و رسانه می‌توانند تاثیر زیادی در حد کارکرد چندین منبر داشته باشند اما هنوز تردیدهایی در این زمینه وجود دارد که به معنای از دست دادن زمان است زیرا غربی‌ها از تردید ما سوءاستفاده کرده، آثار خود را با فرهنگ خاص خودشان وارد بازار می‌کنند و به خورد جوانان ما می‌دهند.

این کارشناس سینما و رسانه ادامه داد: اگر بخواهیم جوهره دین، فضیلت و معنویت را به مردم کنونی دنیا عرضه کنیم باید وارد مقوله سینما شویم؛ البته در این میان آسیب‌هایی وجود دارد از جمله اینکه در فیلم‌سازی ما برخی از افراد انتظار دارند همه چیز درست نشان داده شود یا همه چیز نشان داده شود در حالیکه در فیلم‌های تولید شده هالیوود فقط یک بعد نشان داده می‌شود.

نظری طایی با بیان اینکه آینده این جشنواره بسیار روشن است ادامه داد: این جشنواره نباید فقط متکی به برگزاری چند روزه رقابت فیلم‌های شرکت‌کننده باشد زیرا جشنواره یک بخش از برنامه است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق تصریح کرد: مسیر سینمای ایران را باید حوزه‌های علمیه تعیین کنند البته نه صرفا با بیان بایدها یا نبایدها، بلکه حوزه‌ها باید به سینما به عنوان یک وسیله تبلیغی ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول