اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

وضعیت حجاب کشور در شأن یک جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: وضعیت فعلی حجاب کشور در شأن یک جامعه الهی و اسلامی نیست و باید یک حرکت جدی و اساسی برای مقابله با این وضعیت صورت پذیرد.

وضعیت حجاب کشور در شأن یک جامعه اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین و حساس‌ترین دغدغه‌های مسئولان در سال‌های اخیر وضع حجاب در کشور است.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: ترویج بی‌حجابی و تشکیک و سئوال برانگیزی در این ارتباط از دسیسه‌های دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مبارزه با این معضل وظیفه‌ای بر دوش تمامی مسئولان سیاسی و فرهنگی است.

مصلح اذعان داشت: برنامه‌ریزی و دستورات دین مبین اسلام به گونه‌ای است که نیازهای جامعه اسلامی را در تمامی زمان‌ها و دوره‌ها برطرف می‌کند و در برابر هر مشکل و معضل با ایستادگی بر حدود اسلامی می‌توانیم بر آن مشکل فائق آییم.

وی اضافه کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین دستورات و فرایض دین مبین اسلام است و هرکجای جامعه اسلامی شاهد کج‌روی و انحراف و سرپیچی از حدود اسلامی باشیم با بهره‌گیری از این فریضه الهی و اسلامی می‌توانیم از تشدید انحرافات جلوگیری کنیم و آن را ریشه‌کن کنیم.

این مسئول به تبیین اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و با اشاره به شرایط کنونی حجاب و عفاف در جامعه گفت: شرایط فعلی و وضعیت حجاب در کشور در شأن یک جامعه الهی و اسلامی نیست و باید بسیج عمومی برای ایجاد یک حرکت جدی و اساسی برای مقابله با وضعیت موجود صورت پذیرد.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: ساختن جامعه اسلامی در گرو احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است و روحیه بی‌تفاوتی موجود باید از بین رود و امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان فرهنگ عمومی جامعه باید به یک عادت تبدیل شود.

مصلح با تأکید بر لزوم جلب مشارکت مردمی برای احیای این فرضیه مهم الهی اظهار داشت: این فریضه الهی بزرگترین سرمایه اجتماعی جوامع اسلامی است و تمامی نهادها، سازما‌‌ن‌ها و گروه‌های مردمی و مرجع باید از این واجب الهی حمایت همه‌جانبه کنند و آن را در جامعه نهادینه کنند.

وی با اشاره به لزوم جدیت افراد در عمل به وظایف محوله در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد:‌ بانوان جامعه اسلامی نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه دارند و استفاده جدی از نقش مؤثر آنها در جامعه می‌تواند زمینه‌ساز پیشبرد اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شود و ایشان باید در تمامی مراحل برای اجرای مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول