اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اجرای طرح تذکر لسانی کشور:

عزت جامعه اسلامی در گرو امر به معروف است

خبرگزاری فارس: مسئول اجرای طرح تذکر لسانی کشور عزت جامعه اسلامی را در گرو اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

عزت جامعه اسلامی در گرو امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام حیدر زهرابی پیش از ظهر امروز در همایش تجدید میثاق با شهید امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: با وجود سفارش‌های زیادی که در آموزه‌های دینی نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده اما این فریضه در جامعه ما مغفول مانده است.

وی افزود: حتی خواص جامعه ما که باید اهمیت این فریضه را تبیین کنند از انجام این تکلیف الهی غافل‌اند چه رسد به مردم عادی که نسبت به اهمیت این فریضه کم اطلاع هستند.

حجت‌الاسلام زهرابی با بیان اینکه خواص به تکلیف خود در این زمینه عمل نکرده‌اند در حالی که فریضه امر به معروف بالاترین فریضه الهی است، گفت: اساس واجبات بسته به اجرای فریضه امر به معروف است و جایگاه این فریضه الهی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی تاکید کرد: اگر شخصی این فریضه الهی را احیا کند،‌ در واقع جانشین پیامبر خدا در روی زمین است و چه توفیقی بالاتر از اینکه انسان جانشین پیامبر در زمین باشد.

مسئول اجرای طرح تذکر لسانی کشور انفاق در راه خدا را ارزشمند دانست و گفت: البته بالاترین انفاق در راه خدا اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که بر اساس آموزه‌های دینی هیچ انفاقی بالاتر از دعوت مردم به کار خیر نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن مجید و آموزه‌های دینی هر امتی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، بهترین امت در نزد خداوند هستند و بدترین جامعه نیز جامعه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر نکند و آن را عیب بداند و بی‌توجه به این فریضه الهی باشد.

حجت‌الاسلام زهرابی تاکید کرد: اصلاح جامعه و پاسداری از اسلام در گرو برپایی این فریضه الهی است و قطعاً بنیان‌های نظام اسلامی با اجرای این فریضه مهم تقویت می‌شود.

وی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را سبب حفظ جوانان از ناهنجاری‌های اجتماعی و سلامت جامعه برشمرد و گفت:‌ البته باید این فریضه در جامعه برای همگان، عزیز و محترم شمرده شود.

مسئول طرح تذکر لسانی کشور افزود: هر کسی که این فریضه را بپا دارد، در نزد خدا بزرگ خواهد شد و کسی که این فریضه را سبک بشمارد در نزد خدا خوار می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن و آموزه‌های دینی همه برای احیای این فریضه الهی سفارش شده‌اند، تصریح کرد:‌ هدف انبیاء الهی اصلاح جامعه بود و ما به عنوان پیروان آنان وظیفه داریم تا در این مسیر حرکت کرده و دیگران را نیز به این مسیر الهی توصیه کنیم.

حجت‌الاسلام زهرابی همچنین به اجرای طرح تذکر لسانی در سطح استان خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اجرای این طرح در دو شهر اسفراین و بجنورد آثار خوبی را داشته، از این رو امسال خراسان‌شمالی در کنار استان قم به عنوان دو استان نمونه برای اجرای طرح تذکر لسانی در کشور انتخاب شده است.

وی همچنین سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن را تبریک گفت و اظهار داشت: زهرا (س) یک شخصیت با کمالات والای انسانی بود که تاکنون شخصیت آن حضرت ناشناخته مانده است.

مسئول طرح تذکر لسانی کشور تصریح کرد: شخصیت ام‌ابیها آن طور که شایسته بوده معرفی نشده است، از این رو بر تمام زنان جامعه اسلامی لازم است تا ضمن مطالعه سیره و روش آن حضرت، ام‌ابیها را به عنوان الگو و سرمشق خود در زندگی قرار دهند.

به گزارش فارس، همایش تجدید میثاق با شهید امر به معروف و نهی از منکر با حضور هزار و 500 نفر در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول