اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم بردخون خواستار شدند

استقرار پلیس راه ساحلی / ضرورت راه‌اندازی مجدد گمرگ قدیمی

خبرگزاری فارس: بخشدار بردخون گفت: استقرار پلیس راه ساحلی و تقویت و راه‌اندازی گمرک قدیمی بردخون از جمله نیازها و خواسته‌های مردم این شهر است.

استقرار پلیس راه ساحلی / ضرورت راه‌اندازی مجدد گمرگ قدیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر مسعود محمدپور صبح امروز در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بردخون افزود: حدود 70 درصد مردم این شهر به کشاورزی اشتغال دارند ولی بیشتر چاه‌های کشاورزی مجوز ندارند و این نیاز به بررسی دارد، همچنین شبکه آب شرب بخش فرسوده است که فعلا تنها 2.5 کیلومتر سهمیه ترمیم داریم و این سهم کافی نیست.

وی اضافه کرد: فضاهای آموزشی نیاز به تقویت دارد و در زمینه ورزشی کمبودهایی در منطقه است که سالن ورزشی طبق گفته مسئولان مربوط 3 خرداد افتتاح می‌شود و با توجه به نیاز مردم به ویژه بانوان این سالن فرصت بسیار خوبی در منطقه است.

محمّدپور ادامه داد: طرح‌های هادی روستایی در سال‌های گذشته 35 میلیون اعتبار داشت که امسال به حدود 100 میلیون افزایش یافته است ولی با این وضعیت هنوز راضی‌کننده نیست.

وی با انتقاد از نحوه دوربرگردان جاسک ـ بردخون گفت: مردم در این زمینه مشکل دارند و وضعیت سه راه شهنیا نیز که موجب نارضایتی مردم منطقه شده وضعیت نامناسبی دارد که پنج کیلومتر مسافت دارد و اعتباری معادل 400 میلیون تومان نیاز دارد که با دوبانده کردن این مسیر از حجم تصادفات کاسته می‌شود.

بخشدار بردخون با اشاره به اعتبارات بردخون گفت: اعتبارات امسال رشد خوبی داشته که احداث خانه‌های عالم، فعالیت‌های اوقاف در امامزاده‌ها، زمین‌های ورزشی روستاها، تکمیل منبع آب، تکمیل کتابخانه عمومی گوشه کوچکی از طرح‌ها در منطقه است ولی نیاز به استقرار کارخانه رب گوجه و ایجاد تعاونی کشاورزی و باغداری و دامداری در منطقه داریم.

وی ضرورت ایجاد هنرستان کشاورزی در بخش را یادآور شد و گفت: زمین برای راه‌اندازی هنرستان شبانه‌روزی وجود دارد و با توجه به فعالیت خوب بخش کشاورزی و پیشرفت‌های آن در استان و کشور و تلاش تعاونی دهیاران در استان زمینه علمی کردن کشاورزی منطقه فراهم است.

این مقام مسئول یادآور شد: ضرورت استقرار پلیس راه ساحلی با توجه به حوادث فراوان جاده‌ای به شدت احساس می‌شود و نیازمند ایجاد پاسگاه انتظامی در سه‌راه شهنیا هستیم تا امنیت روستاهای بخش تأمین شود.

محمّدپور با اشاره به بحث اسکله خورخان بردخون گفت: این پروژه از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان بوده که پیمانکار آغاز خوبی نداشت و با ریختن چند ماشین ماسه و سنگ بسنده کرد در حالی که 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار داشته و صیادان خواستار اجرایی شدن این طرح هستند.

وی ضمن برشمردن سابقه گمرک در بردخون گفت: در سال 1336 بردخون گمرک فعالیتی داشته اما اکنون هیچ فعالیتی ندارد و خواسته مردم فعال کردن دوباره این گمرک قدیمی است. در خرداد ماه امسال نمایندگی ثبت احوال بردخون افتتاح می‌شود.

محمدپور بیان کرد: در بردخون با چالش‌هایی مانند پارس شمالی، محیط زیست روبرو هستیم و با توجه به قانون‌مداری مردم منطقه تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم اما انتظار همراهی بیشتر است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول