اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق می‌شود

بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در 7 پایگاه محیط زیست خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از تجهیز حداقل 7 پایگاه حفاظتی این استان برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی به منظور تولید برق تا پایان سال خبر داد.

بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در 7 پایگاه محیط زیست خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین آقامیری صبح امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال که در محل سازمان میراث فرهنگی خراسان‌رضوی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: براساس نتایج مطالعات، در ایران سالانه بیش از 300 روز آفتابی وجود دارد که در خراسان به‌ ویژه در حوزه‌های جنوبی استان، این ظرفیت بالقوه طبیعی و خدادادی از گستردگی بیشتری برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه بهره‌برداری از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی باد در استان خراسان‌رضوی سابقه‌ای 3 هزار ساله دارد، افزود: آسیاب بادی‌های نشتیفان در حوزه شهرستان خواف سندی معتبر در این قضیه است.

وی در ادامه گفت: نیاکان ما برای بهره‌برداری از نعمات الهی از توان و ظرفیت بالقوه باد برای تولید آرد از گندم، جو و غیره استفاده می‌کردند و قابل توجه است که هنوز از این ظرفیت استفاده می‌شود و حداقل 2 واحد از آسیاب‌ها در این روستا فعال هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، استفاده از انرژی‌های نو و پاک را به عنوان دستور کاری اجتناب ناپذیر در سرفصل برنامه‌ریزی‌های خود منظور کرده است، افزود: راه‌اندازی 34 سیستم استفاده از انرژی خورشید برای تأمین آب‌گرم در 34 پایگاه حفاظت محیط زیست در حاشیه مناطق زیر مدیریت و مراکز اداری از جمله این اقدامات در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

آقامیری ادامه داد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با استقرار سیستم‌های بهره‌برداری از انرژی خورشید در 3 مرکز و پایگاه حفاظتی، توانسته است نسبت به تأمین برق این پایگاه‌ها از انرژی رایگان خورشید اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست افزود: در این ارتباط آخرین پایگاه، پاسگاه محیط‌بانی نوبهار در حاشیه منطقه شکار ممنوع نوبهار در شهرستان مه‌ولات بود که هم‌زمان با روز معلم به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی در راستای این سیاست اجرایی در نظر دارد حداقل 7 پایگاه حفاظتی خود را که شرایط لازم برای بهره‌برداری از این نوع انرژی به منظور تولید برق دارند در سال جاری به این سیستم مجهز کند.

آقامیری خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده امید می‌رود این روند در تمام حوزه‌های اجرایی، خدماتی و صنعتی توسعه یافته و سطح بهره‌برداری از انرژی‌های نو و پاک در حوزه خورشید، باد و زمین گرمایی در استان رونق بیشتری برخوردار شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی افزود: در چشم‌انداز رسیدن به تأمین انرژی استان، امید داریم استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه حداقل به سطح 10 درصد برسد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول