اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منطقه آزاد ارس خبر داد

تجهیز ایستگاه هواشناسی جلفا به امکانات مدرن و اتوماتیک

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس گفت:‌ با نصب تجهیزات پیشرفته و اتوماتیک هواشناسی در ایستگاه هواشناسی شهر جلفا در منطقه آزاد ارس این مرکز به امکانات به روز مجهز می‌شود.

تجهیز ایستگاه هواشناسی جلفا به امکانات مدرن و اتوماتیک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در نشست خود با مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با ارتقای این مرکز هواشناسی با توجه به نیازهای منطقه آب و هوای منطقه آزاد ارس به صورت جداگانه توسط سازمان هواشناسی اطلاع رسانی می‌شود.

وی لزوم توسعه زیرساخت‌های هواشناسی را برای احداث فرودگاه ارس مورد تاکید قرار داد و افزود: فرودگاه ارس که از الزامات اساسی این منطقه است و با وجود فرودگاه محلی در جلفا و انجام پروازهای محلی و برنامه‌ریزی سازمان برای تکمیل و احداث فرودگاه منطقه، توسعه تجهیزات هواشناسی باید مورد توجه قرار گیرد.

نجفی با اشاره به اهمیت پیش‌بینی آب و هوای مناطق پر اهمیت اقتصادی و توریستی تصریح کرد: منطقه آزاد ارس فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری کلانی را انجام داده و در حال توسعه زیرساخت‌های لازم است و پیش‌بینی آب و هوا برای برنامه‌ریزی‌های دقیق در این منطقه با توجه به فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی نیز ابراز امیدواری کرد، با همکاری و بهره‌مندی از مزایای قانونی منطقه آزاد ارس پیشرفته‌ترین تجهیزات هواشناسی در محدوده کلی منطقه آزاد ارس نصب شده و اطلاع‌رسانی دقیق از این منطقه انجام شود.

شاهرخ حسنعلی‌زاده افزود: داده‌های هواشناسی مرکز منطقه آزاد ارس نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی و عمرانی و کشاورزی و گردشگری در این منطقه خواهد داشت.

حسنعلی‌زاده گفت: گزارش‌های پیش‌بینی وضعیت آب و هوای مرکز منطقه آزاد ارس می‌تواند پایه و اساس تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های کلان در بسیاری از حوزه‌های فعالیتی آن بوده و از بروز مشکلات آتی در عملیات اجرایی پروژه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول