اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم:

نشریات دانشجویی به رقابت نشریات استانی می‌آیند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم گفت: پس از رتبه‌بندی نشریات دانشجویی فضای رقابتی برای این نشریات با نشریات استانی ایجاد خواهد شد.

نشریات دانشجویی به رقابت نشریات استانی می‌آیند

جلیل دارا در حاشیه برگزاری نشست مدیران نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: بیش از 6 هزار نشریه دانشجویی در کشور فعال هستند که چهار هزار و 200 نشریه زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد نشریات دانشجویی از رشد مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: نشریات دانشجویی به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: تمایل دانشجویان نسبت به ایجاد نشریات و تشکل‌های دانشجویی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: کسانی که در حوزه‌های گوناگون به فعالیت می‌پردازند در فضایی به صورت مشترک برای ایجاد نشریه‌ تلاش می‌کنند تا آن را با عنوان مدیر مسئول، نویسنده و... بگردانند.

دارا بیان کرد: فضایی که حساسیت و درگیری افراد را با سلیقه‌های گوناگون ایجاد کرده است بسیار مهم شمرده می‌شود زیرا این نوع درگیری‌ها در فضای آموزشی کشور به نوعی امید محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم فضای دانشجویی را به فضایی عقلانی هدایت کنیم تا دانشجویان به صورت نظام‌مند و قانونی همراه با استدلال و منطق فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: تلاش ما بر این است که نشریات دانشجویی از زمان چاپ تا زمان تولید مورد حمایت واقع شوند.

وی با بیان اینکه همگام با رشد نشریات دانشجویی فضای نشاط آوری در نشریات به وجود آمده است، گفت: بهترین مکان برای تبلور افکار دانشجویی نشریاتی است که به قلم خود آنان به چاپ رسیده است.

دارا اضافه کرد: ما به دنبال رتبه‌بندی نشریات دانشجویی هستیم تا نشریاتی که از رتبه بالایی برخوردارند به رقابت با نشریات استانی بپردازند.

وی با بیان اینکه برخی نشریات دانشجویی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، گفت: این نشریات به آسانی می‌توانند در عرصه رقابت شرکت کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: اقداماتی که می‌تواند به رشد کیفی نشریات کمک کند ایجاد کارگاه‌ها و جشنواره‌های دانشجویی است.

وی اضافه کرد: جشنواره نشریات دانشجویی در سال 90 برگزار شد و به دنبال برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره در سال 92 هستیم.

دارا خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی نشریات دانشجویی تا مهر ماه ادامه دارد و پس از اعلام نتایج از نشریات برتر حمایت‌های مادی و محتوایی صورت می‌گیرد.

وی به تبیین حمایت‌های محتوایی از نشریات دانشجویی پرداخت و گفت: با نشریات رایزنی صورت گرفته و مقرر شده متنی که از سوی دانشجویان تولید شده به صورت دسته‌بندی شده برای چاپ در روزنامه‌ها و مجلات ارسال شود.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت علوم به حمایت‌های مادی از نشریات برتر اشاره و ابراز کرد: دانشگاه‌هایی که نشریات برتر دارند از این نشریات به‌صورت مادی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول