اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

خانه‌های سنگی کندوان تجسم آیاتی از قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خانه‌های سنگی و صخره‌ای روستای کندوان، تجسم آیاتی از قرآن کریم هستند.

خانه‌های سنگی کندوان تجسم آیاتی از قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار مدیران و کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه اظهار کرد: این خانه‌ها به نوعی مصداق آیات سوره حجر و ساختن خانه‌هایی استوار و محکم در دل کوه و سنگ است.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری کندوان را روستایی شگفت‌انگیز و بی‌نظیر خواند و گفت: خانه‌های سنگی این روستا که هنوز مردم محلی در آنها زندگی می‌کنند، همواره مایه تعجب و شگفتی بازدیدکنندگان و گردشگران را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و تاریخ روستای کندوان آثار باستانی مهم و ذی‌قیمتی هستند که لازم است به خوبی حفظ و معرفی شوند.

امام جمعه تبریز همچنین موزه‌های آذربایجان‌شرقی را ارزشمند و متنوع عنوان کرد و گفت: این موزه‌ها از نظر علمی، تاریخی و باستان‌شناسی قابل توجه بوده و وجود آنها برای انجام تحقیق، پژوهش و استفاده نسل‌های بعدی لازم است.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری موزه‌ها را از جمله حساس‌ترین و ویژه‌ترین اماکن هر کشوری خواند و تصریح کرد: باید بر کیفیت و همچنین نفیس و ارزشمند بودن اشیای نگهداری شده در موزه‌های آذربایجان‌شرقی با توجه به قدمت این استان، توجه دائمی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول