اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی تورم ایجاد شده

گرانی و رکود مرگ تولید را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان گفت: تورم ایجاد شده همراه با گرانی و رکود است که مرگ تولید را به همراه دارد.

گرانی و رکود مرگ تولید را به همراه دارد

هومان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت شیر پاکتی اظهار داشت: مقدار شیر خام فروخته شده به کارخانه‌داران لبنی بسیار کم بوده، اما با این وجود شیر پاکتی در اصفهان تولید می‌شود.

وی به عدم تأمین سویا و ذرت اشاره کرد و ادامه داد: دولت تاکنون به وعده خود در زمینه تأمین غذای دام برای دامداران اقدام نکرده، اما با این وجود تولید کنندگان محصولات خود را به همان قیمت 630 تومان به کارخانه‌داران می‌فروشند.

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان تصریح کرد: حدود 50 درصد از شیر خام تحویلی به دلیل عدم تأمین غذای دام محقق نشده است.

وی افزود: روزانه نزدیک 90 تن شیر خام به کارخانه‌های لبنی برای تهیه و تولید شیر پاکتی ارسال می‌شود، در حال حاضر کارخانه‌ها نیز در حال ضرر دادن هستند، اما به فعالیت خود مشغولند.

امیری در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه فروش شیر خام از دامداران با توجه به شرایط موجود تا چه زمانی است، بیان داشت: این اقدام تا 10 خرداد ادامه پیدا کرده و بعد از آن کارگروه شیر استان تشکیل جلسه داده و سیاست‌های دولت نیز به منزله چگونگی تولید شیر پاکتی در استان مطرح می‌شود.

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان اضافه کرد: کارخانه‌های تولید کننده محصولات لبنی از قبیل ماست، پنیر، دوغ و دیگر محصولات نیز با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: مشکلات شیر و اعلام دو نرخی بودن آن موجب شده تا کارخانه‌داران شیر را گران‌ خریده، اما محصولات خود را با توجه به آنالیز 630 تومان به فروش برسانند.

امیری تصریح کرد: بدترین موقعیت ایجاد شده برای شیر این است که تورم ایجاد شده همراه با گرانی و رکود است که مرگ تولید را به دنبال دارد.

وی نیاز استان اصفهان به شیر پاکتی را 700 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: ما به اندازه نیاز مردم شیر پاکتی را تولید نکرده و بسیار پایین‌تر از این مقدار تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول