اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاون روستایی استان اصفهان:

توسعه کیفی محصولات کشاورزی لازمه توسعه تولید ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، اولویت توسعه کیفی محصولات کشاورزی را لازمه تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست.

توسعه کیفی محصولات کشاورزی لازمه توسعه تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی جهازی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی این شهرستان، اظهار داشت: توسعه کشاورزی می‌تواند به دو صورت کیفی و کمی تحقق پذیرد اما برای توسعه کمی در خیلی از مناطق به دلیل بحران بی‌آبی این امکان وجود ندارد.

وی، توسعه کیفی را در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با گلخانه‌ای کردن محصولات کشاورزی می‌توان بیشترین راندمان آبیاری، بالاترین کیفیت محصولات و بیشترین بهره‌وری را داشت.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان همچنین توجه به صنایع بسته‌بندی، صنایع تبدیلی، صادرات و حرکت به سمت تولید بهینه و استاندارد در بهره‌وری بخش کشاورزی را مهم خواند و افزود: استفاده غیرصحیح از محیط زیست و خاک و آب ظلمی است که به نسل آینده می‌شود.

وی در ادامه یکی از مشکلات بخش کشاورزی را ضایعات موجود در این بخش اعلام و تصریح کرد: 30 درصد ضایعات در برخی از محصولات کشاورزی موجب کاهش تولید شده است.

به گفته وی بی‌توجهی به بسته‌بندی و صنایع نگهداری محصولات کشاورزی و جوابگو نبودن صنایع نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی سبب 30 درصد ضایعات محصولات کشاورزی شده و از چرخه مصرف خارج می‌شود.  

وی تأکید کرد: دشمن، جمهوری اسلامی را در کالاهای استراتژیک و علم و فن‌آوری که موجب توسعه کشور است تحریم کرده، نه در زمینه کالاهای مصرفی، لذا توجه جدی به صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی برای جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان نیز در این مراسم بخش کشاورزی را دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زیاد دانست و گفت: به همین علت توان افزایش تولید به لحاظ کمی و کیفی در بخش کشاورزی زیاد است.

عباس ذیلایی افزود: برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی باید تهدیدهای بخش کشاورزی را تبدیل به فرصت شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های بخش کشاورزی استان اصفهان و شهرستان کاشان بر اساس 900 نوع فعالیت تعریف، تبیین و استخراج شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان یادآور شد: حدود 10 اولویت بخش کشاورزی شهرستان کاشان انتخاب و در دستور کار قرار گرفته است.

ذیلایی پایین بودن ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و نبود ارتباط بین تولیدکننده، بهره‌بردار و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را یکی از مشکلات موجود این بخش دانست و گفت: از بیش از چهارمیلیون فعال و بهره‌بردار بخش کشاورزی، هشت درصد دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر هستند.

به گفته وی امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری اداره تعاون روستایی کاشان حلقه اتصال بین فارغ‌التحصیلان و تشکل‌های تولیدی را داشته باشیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، تشکیل تعداد 10 تعاونی تولید روستایی را یکی از اولویت‌های هدفمند شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده این 10 تعاونی تولید روستایی می‌تواند در مناطق و قطب‌های تولیدات کشاورزی کاشان تأسیس شود.

در پایان این مراسم از زحمات عزت‌الله عبدالله‌زاده رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان کاشان تقدیر و علیرضا حبیبی به‌عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول