اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج:

امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه یاسوج نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه یاسوج نهادینه شده و این فرهنگ در حال جا افتادن است.

امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه یاسوج نهادینه شده است

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تذکر لسانی همراه با مهربانی یک فرهنگ غنی از آموزه‌های مکتب اسلام است که در دانشگاه یاسوج به طور کامل جا افتاده است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج افزود: نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک گام اساسی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها است که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی همه افراد در مقابل دیگر افراد و جامعه خود مسئول هستند و نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند، بیان کرد: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها نهادینه و به سطح جامعه کشانده شود شاهد اصلاح ناهنجاری‌ها و ناپاکی‌ها خواهیم بود.

 

* به‌دنبال نهضت قرآنی در دانشگاه‌ها هستیم

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: قرآن کتاب راهنما و چراغ روشن انسان‌سازی است که باید دانشگاه‌ها بیش از این از نور معنوی این چراغ بهره ببرند.

اندرزیان ادامه داد: کانون قرآن و عترت دانشگاه یاسوج یکی از فعال‌ترین کانون‌ها است که تاکنون برنامه‌های خوبی را در این دانشگاه برگزار کرده که خروجی آنها افزایش گرایش جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان به سمت برنامه‌های قرآنی بوده است.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 500 درصدی استقبال دانشجویان دانشگاه یاسوج از مسابقات قرآنی در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این موضوع یک اقدام فرهنگی قابل تحسین است که باید با حفظ آن به دنبال افزایش گرایش جوانان از برنامه‌های قرآنی باشیم.

اندرزیان تصریح کرد: اقامه نماز و طنین انداختن این فضا در دانشگاه‌ یاسوج روند مطلوبی داشته ولی این نقطه مطلوب نیست و باید بیشتر از این حرف‌ها کار کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج یادآور شد: در یک جامعه اسلامی باید نماز جایگاه واقعی خود را داشته باشد و بر هر چیز دیگری مقدم باشد.

وی با بیان اینکه انتظارات ما در زمینه جا افتادن اقامه نماز در دانشگاه‌ها بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است، خاطر نشان کرد: به لطف خدا و برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده روند اقامه نماز در دانشگاه یاسوج مطلوب بوده ولی با ظرفیت‌های موجود این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول