اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

تغییر رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری عجیب است

خبرگزاری فارس: عملکرد موفق فدراسیون‌های قایقرانی و دوچرخه‌سواری با توجه به کسب سهمیه "المپیک" و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور ورزشکاران کشورمان در این مسابقات عجیب و غیر منتظره بود.

تغییر رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری عجیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، روز گذشته وزارت ورزش و جوانان در اقدامی تعجب‌برانگیز حکم به برکناری پنج نفر از رؤسای فدارسیون‌های ورزشی کشور داد.

در این بین برکناری "علی زنگی‌آبادی" رئیس کرمانی فدراسیون دوچرخه‌سواری و "احمد دنیا‌مالی" رئیس فدارسیون موفق قایقرانی بیش از همه تعجب اهالی ورزش را به دنبال داشت.

این تغییرات در حالی صورت گرفته که فاصله اندکی به آغاز المپیک 2012 لندن باقی است و در این بین رؤسای فدارسیون دوچرخه سواری، قایقرانی، ورزش‌های بومی و محلی، شنا، شیرجه، واترپلو و اسکیت مغضوبان وزارت ورزش بوده‌اند که طی حکمی از سوی"محمد عباسی" وزیر ورزش و جوانان باید از این پس صندلی خود را در اختیار اشخاص منصوب شده جدید قرار دهند.

عملکرد موفق فدراسیون‌هایی چون قایقرانی و دوچرخه‌سواری با توجه به کسب سهمیه "المپیک" و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور ورزشکاران کشورمان در این مسابقات عجیب و غیر منتظره بود، مسئله‌ای که وزارت ورزش و جوانان باید در قبال آن شفاف‌سازی کند تا افکار عمومی نسبت به این تغییرات مطلع شوند.

حال با توجه به اتفاقات روی داده در این فدارسیون‌ها و با توجه به این شرایط، وزارت ورزش و جوانان در فاصله کمتر از 67 روز باقیمانده تا المپیک لندن چگونه از ورزشکاران المپیکی این رشته‌ها می‌توان انتظار گردن آویز را داشت، اصلاً می‌توان امیدی به حضور موفقیت‌آمیز ورزشکاران کشورمان در این مسابقات داشته باشیم؟

احمد دنیا‌مالی رئیس فدراسیون قایقرانی که در زمان حضورش در این فدراسیون توانسته است، حضوری موفق در المپیک آسیایی گوانگجو داشته باشد و با کسب سه مدال ارزشمند از این بازی‌ها و اخذ چهار سهمیه برای المپیک موفقیتی کم‌نظیر را برای قایقرانان کشورمان با اتکا به برنامه‌ها و نحوه مدیریتش به ارمغان آورد به ناگاه روز گذشته با تلفن "احمد سجادی" معاون وزیر ورزش و جوانان مواجه می‌شود که از آن سوی خطوط ارتباطی، خبر برکناری‌اش را به وی منتقل می‌کند. البته برخی سایت‌ها با گمانه‌زنی‌هایی دلیل برکناری "دنیا مالی" را عدم شرکت وی در مراسم تجلیل از قهرمانانی عنوان کرده‌اند که با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

اما در دوچرخه‌سواری تغییرات در حالی انجام گرفت که علی زنگی‌آبادی رئیس فدراسیون در اتاق جلسات، نشستی با اعضای کمیته فنی خود داشت و سرگرم بررسی و چگونگی نحوه معرفی و اعزام سه رکابزن کشورمان در مسابقات المپیک لندن بود.

"علیرضا حقی" در رشته تایم‌تریل انفرادی و "مهدی سهرابی" و "امیر زرگری" در رشته استقامت جاده در حالی به عنوان نمایندگان کشورمان برای حضور در رقابت‌های المپیک 2012 لندن انتخاب شدند که حرف و حدیث‌های زیادی در روزهای اخیر مطرح شد و رکابزنان ملی‌پوش که خود را مُحّق حضور در لندن می‌دیدند به شیوه‌های این انتخاب و البته نحوه برگزاری رقابت انتخابی معترض بودند.

البته انتخاب سرپرست جدید فدراسیون شائبه‌هایی را در مورد نتیجه بخش بودن اعتراضات این گروه به چگونگی انتخاب رکابزنان در کمیته فنی فدراسیون برای اعزام تیم به مسابقات المپیک لندن تأیید می‌کند.

اما علی زنگی‌آبادی رئیس برکنار شده فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با من تماس گرفتند و گفتند دیگر به فدراسیون نرو.

وی افزود: این درحالی است که ما اعضای تیم المپیکی‌مان را معرفی کردیم و کارها طبق روال پیش می‌رفت و سه تا هم سهمیه المپیک داریم.

زنگی‌آبادی بیان داشت: تا جایی که من می‌دانم، قرار است، من بروم و قمری مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی جایگزین من شود.

به گزارش فارس، تغییرات وسیع در فدراسیون‌های ورزشی کشور طی روزهای آتی نیز دنبال می‌شود، بسیاری بر این عقیده‌اند که این تغییرات در حالی انجام می‌شود که وزارتخانه‌ای‌ها از درون این تغییرات به فکر چیدمان نفرات و یارگیری‌های خود برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک هستند.

----------------------------------

یادداشت از عباس آقاملایی

----------------------------------

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول