اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌دامپزشکی بم‌ تاکید کرد

ضرورت رعایت بهداشت برای مقابله با بیماری کریمه کنگو

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: شهروندان بمی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو اصول بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

ضرورت رعایت بهداشت برای مقابله با بیماری کریمه کنگو

مسعود اسدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: شهروندان از مصرف گوشت دام تازه ذبح شده خودداری کرده و پس از خرید‌، گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند تا عامل این بیماری بر اثر انجماد کشته شود.

وی بر ضرورت تهیه گوشت مورد نیاز شهروندان از مراکز عرضه مجاز‌ و گوشت ممهور به مهر دامپزشکی تأکید کرد و بیان داشت: شهروندان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه جدا خودداری کنند.

اسدی‌پور دامپزشکان، دامداران، کارکنان کشتارگاه و قصابان را از جمله افراد در معرض این بیماری دانست عنوان کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم با جداسازی محل نگهداری دام از محل زندگی‌ خود، جمع‌آوری کود و انباشته کردن آن در خارج از دامداری و سمپاشی به موقع امکان ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

وی خاطر نشان کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و خونریزی دهنده مشترک بین انسان و دام است که از طریق تماس مستقیم با خون و ترشحات دام آلوده‌، گزش و یا له کردن کنه با دست و همچنین تماس با خون و ترشحات انسان بیمار منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول