اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به سخنان مهنام

اطلاعات آقای مهنام از وضعیت ورزش اصفهان شخصی و محدود است

خبرگزاری فارس: اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان طرح مسائل غیر مستند و نشأت ‌گرفته از تصورات شخصی مشاور استاندار را کوچک شمردن خدمات دولت خدمتگزار دانسته که نتیجه‌ای به جز سوق دادن اذهان عمومی به سمت تشویش در پی ندارد.

اطلاعات آقای مهنام از وضعیت ورزش اصفهان شخصی و محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتقادات صریح و تند احمدرضا مهنام مشاور ویژه استاندار اصفهان در امور ورزش، واکنش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان را در پی داشته که نسخه‌ای از آن به فارس ارسال شده است:

در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام می‌فرمایند و همه خادمان نظام را به وحدت، هم‌دلی و تلاش صادقانه برای خدمت به مردم دعوت می‌کنند، در شرایطی که مردم شریف استان اصفهان مشتاقانه خود را برای سفر چهارم رئیس جمهور آماده می‌کنند، در زمانی که جامعه ورزشی استان در انتظار اتفاقات خوب تاریخ ورزش اصفهان از جمله افتتاح سالن 6 هزار نفره نقش‌جهان، حماسه 25 آبان، کسب نخستین مدال المپیک تاریخ ورزش استان، درخشش قهرمانان خود در مسابقات المپیاد ایرانیان است، طرح مسائل غیر مستند و نشأت ‌گرفته از تصورات شخصی آقای مهنام، کوچک شمردن خدمات دولت خدمتگزار که بدون تردید در راستای اهداف مقدس نظام است، بوده و نتیجه‌ای به جز سوق دادن اذهان عمومی به سمت تشویش و التهاب جامعه را دربر ندارد. 

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: به ناچار و با وجود میل باطنی و تنها به منظور تنویر افکار عموم مردم شهیدپرور استان اصفهان و دفاع از عملکرد دولت خدمتگزار، وزارت ورزش و جوانان، مسئولان استان و فرد فرد زحمتکشان جامعه ورزش استان موارد ذیل عنوان می‌شود.

آنچه مسلم است رشد چشم‌گیر شاخص‌های ورزشی استان در طول دو سال گذشته و پس از تصدی سکان ورزش استان توسط مدیری با تجربه و با سابقه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

در سال 1389 نیز مدیریت ارشد اصفهان از مدیرکل حال حاضر دستگاه ورزش استان که در آن زمان مدیرکل ورزش استان فارس بود، درخواست کردند تا به اصفهان بیاید، چرا که عملکرد ایشان در استان فارس را مورد بررسی قرار داده بودند.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: لازم است برخی نکات را به آقای مهنام یادآوری کنیم:

- در زمانی که شاخص‌های ورزش استان به سرعت سقوط می‌کرد، دوستان کجا بودند که امروز داد نارضایتی سر‌ می‌دهند؟!!

- آنجا که استان اصفهان از رده سیزدهم در رتبه‌بندی استان‌ها در شاخص سرانه فضاهای ورزشی در سال 1384 به رتبه بیست و نهم در سال 1388 سقوط کرد.

- آنجا که در رتبه‌بندی مسابقات المپیاد ایرانیان رتبه استان اصفهان از رده دوم به رده ششم تنزل کرد.

- آنجا که به نام آماده‌سازی استان برای مسابقات کشورهای اسلامی هزینه‌های غیر متعارف انجام شد.

- امروز که شاهد رشد چشم‌گیر در شاخص‌های ورزشی استان و به ویژه سرانه فضاهای ورزشی هستیم و رشد شش پله‌ای را در سرانه ورزشی کشور آن هم تنها در طول دو سال در کارنامه ورزش استان داریم با نارضایتی مواجه می‌شویم.

- این رفتار مطلب مهمی را به ذهن القا می‌کند که، نکند خدایی ناخواسته سقوط اصفهان مایه رضایت آقای مهنام و صعود آن مایه کدورت خاطر ایشان است که امروز با وجود این افتخارات اظهار نارضایتی می‌کنند.

در ادامه این جوابیه آورده شده است: آقای مهنام به دلیل عدم آشنایی با ادبیات برنامه، لغت کلیشه را به جای برنامه راهبردی که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تدوین شده است به کار می‌برند، جای بسی تأسف است که وی از دستاوردهای اجرای این برنامه که در شورای برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار اصفهان تصویب شده است، بی‌اطلاع هستند.

آقای مهنام نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز خطاب قرار داده و آنان را به تصمیم‌های شخصی متهم کرده‌اند، نمایندگان متعهدی که مورد وثوق مردم و نظام بوده و همواره مجدانه مشکلات حوزه‌های انتخابی خود را پی‌گیری کرده‌اند و به طور قطع دلسوزانه‌تر از ایشان پی‌گیر مصالح عمومی مردم هستند.

وی رؤسای زحمتکش و متعهد هیئت‌های ورزشی استان را که همگی منتخب مجامع هیئت‌های ورزشی هستند، متهم به عدم پایبندی به ارزش‌های اسلامی کرده و آنها را انسان‌هایی ترسو قلمداد کرده‌اند، این در حالی است که رؤسای هیئت‌های ورزشی از فداکارترین قشر جامعه ورزش هستند که با صداقت و شجاعت علی‌رغم همه کمبودها به مردم خدمت می‌کنند.

اما افرادی که در طول این دو سال مسئولیت برخی هیئت‌ها را عهده‌دار شدند، افرادی چون امیر نوربخش‌باقری فرمانده رزمی پشتیبانی هوانیروز و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان، داوودی مشاور استاندار اصفهان و رئیس هیئت بولینگ و کیواسپرت، خیراللهی از مدیران صنعتی و مورد اعتماد استان رئیس هیئت سوارکاری، کیانی از نیروهای متعهد نظام رئیس هیئت ووشو استان، آقایان عشایری و یزدخواستی از مدیران شایسته استان، روسای هیئت‌های والیبال و شمشیربازی و دعوایی‌ها که براساس پیام مدیران استان که از سوی احمدرضا مهنام منتقل شد برای تصدی ریاست هیئت کاراته استان به فدراسیون مربوطه پیشنهاد شدند.

در قسمت دیگری از این جوابیه آمده است: در اظهارات مشارالیه آمار و ارقامی به چشم می‌خورد که متأسفانه باز هم نشان از بی‌اطلاعی وی دارد.

تعداد کل مدال‌های کسب شده ایران در مسابقات گوانگجو 59 مدال بود نه 21 مدال، اگر منظور فقط تعداد مدال‌های طلاست، آنها هم 20 مدال بوده است، نه 21 مدال، استان اصفهان در مجموع شش مدال در این مسابقه‌ها کسب کرده است نه پنج مدال، اگر منظور تعداد مدال‌های طلا بوده، استان چهار مدال طلا کسب کرده است نه پنج مدال.

مشاور ورزشی استاندار اصفهان اظهار کرده‌اند در انتصاب خدابخش یک روز مانده به انتصاب ایشان اطلاع یافته‌اند، به فرض صحت این گفته، این مسئله نشان می‌دهد که وی مورد مشاوره ورزشی استاندار قرار نمی‌گرفته است، همان طور که در جلسه استاندار با هیئت‌های ورزشی استان نامبرده حضور نداشتند، در حالی که حداقل سه مشاور دیگر استاندار در جلسه حاضر بودند.

در ادامه این جوابیه آمده است: در مورد بیانات نامبرده در مورد معارض نداشتن ورزشگاه نقش‌جهان و تعطیل شدن پروژه نیز باید گفت، از یک هزار و 100 هکتار اراضی مکان مذکور 750 هکتار معارض دارد، از 300 هکتار مصوب مجلس نیز 80 هکتار معارض دارد، استادیوم فوتبال و محوطه آن نیز 20 هکتار از اراضی‌اش دارای معارض است و در مجموع در یک هزار و 100 هکتار 2 هزار و 200 نفر معارض وجود دارد که به 700 نفر آنان معوض داده شده، 40 نفر از آنان طی حکم قضایی از اعتبارات ورزشی اداره‌کل مبالغ خود را برداشت کرده‌اند و حدود یک هزار و 500 نفر نیز هم‌چنان معارض اراضی فوق هستند، اعم از مالک و کشاورز، مشاور اطلاعات شما نشان می‌دهد که هیچ آگاهی از ورزش استان ندارید.

در بخش دیگر این جوابیه آورده شده است: در ابتدا باید به اطلاع مردم و مسئولان خوب استان برسانیم که ورزشگاه نقش‌جهان بزرگ‌ترین و افتخارآمیزترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب محسوب می‌شود و وزیر ورزش و جوانان تاکید فراوان بر اتمام این پروژه با همه توانمندی وزارتخانه دارد و استاندار محترم و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز بسیار پی‌گیر این حقوق حقه مردم هستند که بدون تردید، نادیده گرفتن این اهتمام ظلمی آشکار است.

در توافق به عمل آمده از سوی استاندار استان اصفهان و سعیدلو رئیس سازمان تربیت‌بدنی اسبق) مقرر شد که مدیریت پروژه به استان واگذار شود که با تغییر وضعیت سازمان به وزارت و معرفی وزیر ورزش و جوانان، در سوم آذرماه 1390 طی ملاقات وزیر و استاندار متعهد استان توافقی مبنی بر اجرای پروژه توسط وزارتخانه به عمل آمد.

اما تعطیلی پروژه نقش‌جهان به دلیل درخواست به حق استاندار استان برای انتقال مدیریت پروژه از تهران به اصفهان بود که شرط اول این اقدام تعطیلی پروژه و خلع پیمانکار قبلی بوده است، این اطلاعات و اظهارات، بیانگر این است که ایشان طرف مشاوره استاندار فهیم استان در مورد مسائل ورزشی نیستند و گر نه حداقل از این قضیه اطلاع می‌یافتند.

در بخش پایانی این جوابیه تاکید شده است: باید به اطلاع شما و مردم خوب استان برسانیم که در طول 32 سال گذشته تنها پنج مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار شده است که از این تعداد سه مراسم در طول دو سال گذشته انجام شده است و در طول 30 سال گذشته تنها دو مراسم برگزار شد.

اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی استان حمایت از قهرمانان را در طرح نخبه‌پروری قرار داده است، چرا که این استان برای نخستین بار همان طور که در برنامه راهبردی ورزش استان دیده شده بود، شانس کسب نخستین مدال المپیک تاریخ ورزش اصفهان را دارد و امروز قهرمانان این استان از حمایت ویژه برخوردار هستند.

نکند این افتخارات و اینکه امروز استان اصفهان با همه قابلیت‌های خود آماده کسب نخستین مدال المپیک است، موجبات کدورت خاطر آقای مهنام را فراهم کرده است.

براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، عملکرد تفصیلی جامعه ورزش استان در نشست مطبوعاتی به اطلاع مردم شهیدپرور استان اصفهان که بدون تردید داوران راستینی هستند، می‌رساند، در ضمن اداره‌کل ورزش و جوانان آمادگی خود را برای پاسخ‌گویی به هر گونه نقد منصفانه و مستند اعلام می‌دارد.

انتظار داریم خداوند سبحان قدرت تشخیص سره از ناسره را به ما عنایت کند تا خدایی نکرده در لوای ارزشی بودن، مرتکب منش، رفتار و گفتارهای غیر ارزشی نشویم.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول