اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس رکن یک لشکر 16 زرهی قزوین:

تجاوز به ایران از ذهن ابرقدرت‌ها محو شده است

خبرگزاری فارس: رئیس رکن یک لشکر 16 زرهی قزوین گفت: پس از فتح خرمشهر، تجاوز به جمهوری اسلامی برای همیشه از ذهن ابرقدرت‌ها محو شده است.

تجاوز به ایران از ذهن ابرقدرت‌ها محو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سپاه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: خرمشهر نمادی از دوران دفاع مقدس و برگ زرینی بر پیشینه ملت قهرمان ایران اسلامی است.

وی آزادسازی خرمشهر را به چند دلیل مهم ارزیابی کرد و افزود: مقاومت خانه به خانه و کوچه به کوچه در آزادسازی خرمشهر نقش اساسی داشت و همین مقاومت ارزشمند بود که سبب شد امام راحل در وصف فتح خرمشهر بفرمایند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رضایی ایستادگی 35 روزه رزمندگان اسلام در مقابل لشگر تا دندان مجهز ارتش عراق را که از حمایت‌های شرق و غرب بهره‌مند بود، از نکات برجسته توانمندی‌های رزمندگان کشورمان پیش از سقوط خرمشهر عنوان کرد و یادآور شد: ویژگی‌های خاص عملیات بیت‌المقدس بود که این فتح بزرگ را به یک افتخار بزرگ تبدیل کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تمرکز نیروهای نظامی عراق، لایه‌های پدافندی، سیم خاردار و کاشت انواع مین، بازپس‌گیری خرمشهر را از نظر حزب بعث عراق نا‌ممکن ساخته بود، اما توان و امکانات نظامی عراق نتوانست از عزم و اراده رزمندگان مسلمان ایرانی برای فتح خرمشهر بکاهد.

وی تصریح کرد: پیروزی خرمشهر دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشت که کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای نظامی عراق و از بین رفتن تجهیزات و مهمات زیاد بعثی‌ها از جمله آن دستاوردهاست.

رئیس رکن یک لشگر 16 زرهی استان قزوین خاطرنشان کرد: بعد از این پیروزی و فتح مقدس، تمام کشورهای دنیا متوجه آن شدند که ایران کشوری نیست که به راحتی خاک خود را به بیگانگان بدهد و امروز تجاوز به جمهوری اسلامی برای همیشه از ذهن ابرقدرت‌ها محو شده است.

این مسئول ادامه داد: پس از فتح خرمشهر، نظام اسلامی حاکمیت خود بر خلیج فارس و اروندرود را که جزو منازعات تاریخی ایران با عراق بود، تثبیت کرد.

وی افزود: ایران اسلامی امروز در تمامی زمینه‌ها علمی و نظامی پیشرفت کرده است و این مهم به برکت فرهنگ مقاومت و پایداری است که از دوران هشت سال دفاع مقدس منتقل شده است و امروز این فرهنگ غنی باید بین جوانان منتشر شود که این مهم از برنامه‌های لشگر 16 زرهی استان قزوین است.

رضایی یاد و خاطره 132 شهید ارتش استان قزوین را در عملیات بیت‌المقدس گرامی داشت و دیدار از خانواده شهدای آزادسازی خرمشهر و مراسم بزرگداشت شهدا را از برنامه‌های این هفته ارتش عنوان کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت در برنامه‌های نظامی مشترک استان، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی عقیدتی سیاسی، اعزام سخنران به مراکز آموزشی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این مرکز در سالروز آزادسازی خرمشهر است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول