اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

مشارکت شهرداری تبریز در حفظ میراث فرهنگی قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مشارکت و همکاری شهرداری تبریز در حفظ میراث فرهنگی، توسعه شهری را به همراه داشته است.

مشارکت شهرداری تبریز در حفظ میراث فرهنگی قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز طی دیداری با شهردار تبریز اظهار کرد: همکاری و تعامل خوب این دو نهاد در موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی شهر تبریز، موجبات روند رو به رشدی را در سطح شهر فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر تنش و مشکلی به‌صورت جدی مابین این دو نهاد به وجود نیامده است، افزود: این همکاری‌های مشترک در دو موضوع بیشتر از سایر موارد تاثیرگذار بوده است.

محمدی تصریح کرد: اقدامات مرتبط با بازار تاریخی تبریز و ثبت جهانی آن و نیز فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد دائمی تسهیلات سفر استان و افزایش حجم و رضایت گردشگران ورودی به استان این دو مورد را تشکیل می‌دهند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: فعالیت‌های شهرداری تبریز در جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محدوده آثار تاریخی به‌ویژه بازار جهانی تبریز قابل تقدیر است.

محمدی افزود: تخریب بنای نامناسب ساخته شده در ورودی بازار با دستور صریح شهردار محترم در آستانه ثبت جهانی این اثر، نشان از توجه ویژه شهرداری تبریز به میراث فرهنگی به‌خصوص بازار تاریخی تبریز دارد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های شهرداری در زمینه توسعه صنعت گردشگری و همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در این زمینه، اظهار کرد: پاکیزگی و آماده‌سازی شهر تبریز به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی از دیگر اقدامات قابل توجه شهرداری تبریز به‌شمار می‌رود.

محمدی یادآور شد: توسعه پارک‌های مسافر شهری، افزایش و بهبود خدمات اتوبوس‌های تبریزگردی، خودروهای از من بپرس و سایر فعالیت‌های تحت نظارت شهرداری تبریز در قالب وظایف اجرایی ستاد تسهیلات سفر استان در نوروز، از عزم جدی مدیران و کارکنان این نهاد در توسعه صنعت گردشگری استان حکایت می‌کند.

شهردار تبریز نیز در این دیدار با اشاره به نقش فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها در کنار وظایف خدماتی تصریح کرد: شهرداری تبریز طی چند سال اخیر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در جامعه به‌صورت جدی پیگیری کرده است.

علیرضا نوین ورود و مشارکت در مسائل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را جزو برنامه‌های شهرداری تبریز دانست و گفت: شهرداری تبریز تمام تلاش خود را برای اقتدار این سه حوزه انجام می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در زمینه ثبت جهانی بازار تبریز، خاطرنشان کرد: ثبت بازار تاریخی تبریز در فهرست آثار جهانی موجب شناخته شدن بیش از پیش تبریز و آذربایجان‌شرقی شده است.

نوین همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی موثر و خوب تبریز و آذربایجان‌شرقی در داخل و خارج از کشور را از دیگر اقدامات قابل توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان طی سال‌های اخیر عنوان کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول