اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری

90 نمازخانه بین‌‌راهی در آذربایجان‌شرقی بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت 90 نمازخانه بین‌‌راهی از سال گذشته در آذربایجان‌شرقی آغاز شده که در سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.

90 نمازخانه بین‌‌راهی در آذربایجان‌شرقی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز تراب محمدی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های گسترده برای توسعه و تجهیز مناطق نمونه گردشگری، روستاهای هدف استان و ورودی‌های شهرها، سرویس‌های بهداشتی در مناطق از پیش تعیین شده ساخته می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: با اعتبار پیش‌بینی شده در سال مالی 1391 برای ساخت این سرویس‌های بهداشتی این اقدام در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه و افزایش مجتمع‌های بین‌راهی خاطرنشان کرد: ساخت 90 نمازخانه بین‌راهی جدید از سال گذشته در آذربایجان‌شرقی آغاز شده که با پایان مراحل باقی‌مانده، در سال‌جاری از تمام این نمازخانه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یادآور شد: برای ساخت این 90 نمازخانه بین‌راهی در استان، اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال اختصاص یافته و هزینه شده است.

محمدی با اشاره به تداوم نهضت ساخت امکانات رفاهی و خدماتی در استان تصریح کرد: طی چهار سال اخیر، بیش از 42 مجتمع رفاهی بین‌راهی و سرویس بهداشتی در شهرستان‌ها و ورودی‌های مختلف استان احداث و بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به مشارکت و سرمایه‌گذاری بیش از 25 میلیارد ریالی بخش خصوصی در احداث این 42 پروژه خدمات رفاهی استان گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی جزو معدود نهادهایی است که در حمایت از بخش خصوصی، پرداخت 8 درصد از سود تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران را متقبل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هتل، کمپ و تفرجگاه‌هایی در اغلب شهرهای استان با همکاری بخش خصوصی احداث شده است، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد گردشگرانی که در طول سال و به‌خصوص در ایام نوروز و تابستان به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کنند، افزایش و توسعه تاسیسات و امکانات رفاهی و خدماتی در ورودی شهرها، بین راه‌ها و مناطق پر‌ گردشگر، یکی از اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول