اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست راه و ترابری آذربایجان‌غربی خبر داد

افتتاح بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب در سال آینده

خبرگزاری فارس: سرپرست راه و ترابری آذربایجان‌غربی گفت: بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب در سه ماهه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

افتتاح بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ارسلان شکری پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب اظهار داشت: سیاست کاری دولت دهم، تکمیل پروژه‌های ناتمام تا اوایل سال آینده است؛ از این رو با توجه به اهمیت این پروژه، اجرای آن در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه افزود: این بزرگراه به عنوان بزرگترین محور ترانزیتی جنوب آذربایجان‌غربی، شهرستان‌های جنوبی را به مرکز استان متصل می‌کند.

شکری دلایل کندی اجرای این طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: ترافیک سنگین این محور، آزادسازی اراضی و جابجایی تاسیسات شرکت‌های خدمات‌رسان از مهمترین دلایل کندی پیشرفت اجرایی این طرح است.

این مسئول طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب را یکی از 34 طرح بزرگ عمرانی استان خواند و تصریح کرد: این طرح به دلیل اهمیت در سفر مشاور ارشد رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی در قالب طرح مهر ماندگار شناسایی شد.

وی این طرح را از مصوبات دور اول سفر استانی دولت به استان خواند و اضافه کرد: این طرح ملی در مجموع به طول 180 کیلومتر است که تاکنون 43 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر مراحل ساخت 122 کیلومتر از این طرح به سرعت و با رعایت استانداردهای کیفی اجرا می‌شود.

شکری ادامه داد: این پروژه 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملیات احداث آن در پنج قطعه انجام می‌شود.

وی گفت:‌ تاکنون 330 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و یک هزار و 880 میلیارد ریال برای بهره‌برداری کامل این طرح راهسازی مورد نیاز است.

در این نشست موانع و مشکلات اجرایی این طرح با حضور معاون راهسازی و رئیس راه و ترابری میاندوآب مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول