اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

مرمت بناهای بافت تاریخی شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی فارس از تحول بزرگ در مرمت بناهای بافت تاریخی شیراز در سال جاری خبر داد.

مرمت بناهای بافت تاریخی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال سال متفاوتی در حفظ و نگهداری از بافت تاریخی شیراز به حساب می‌آید به طوری که حجم بسیاری از پروژه‌های مرمتی این اداره‌کل در بخش مرمت، حفظ و احیا را به خود اختصاص داده است.

فعالی با بیان اینکه مرمت تعداد بسیاری از این بناها از سال گذشته در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است افزود: مرمت حدود 20 اثر از این مجموعه با اختصاص اعتباری حدود 9 میلیارد ریال امسال آغاز شده که تعدادی از آن‌ها در مراحل پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد است و امیدواریم در سال جاری کار مرمت بیشتر آن‌ها پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: مرمت برخی از بناهای مهم موجود در بافت تاریخی شیراز با اهدافی مانند تغییر کاربری به مراکز فرهنگی انجام می‌گیرد.

وی با اظهار امیدواری مبنی بر ادامه چنین روندی گفت: میراث فرهنگی فارس سالانه مرمت بناهای بسیاری در این استان را در برنامه‌های خود قرار می‌دهد که مرمت خانه‌های تاریخی در شهر شیراز از جمله این پروژه‌ها است.

به گزارش فارس، بافت تاریخی شهر شیراز به دلیل داشتن کوچه‌هایی بسیار تنگ و باریک، از گرفتن خدمات شهری محروم مانده به نحوی که حتی در آتش‌سوزی‌ها، اتومبیل‌های آتش‌نشانی قادر به ورود به این بافت نیستند.

در این بافت خدماتی دیگر از قبیل جمع‌آوری زباله‌ها و تنظیف معابر نیز به کندی و سختی صورت می‌گیرد، از این رو ساکنان آن که بیشتر مهاجران را تشکیل می‌دهند، در معرض خطرات ناشی از عدم بهداشت لازم، قرار دارند.

از طرفی دیگر، این بافت که هویت اصلی شهر باستانی شیراز است، در معرض نابودی و هویت‌باختگی قرار دارد به نحوی که در صورت ادامه این روند، در آینده‌ای نه چندان دور اثری از گذشته شیراز باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول