اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هشدار داد

خشکسالی پاییزه در انتظار کشاورزان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تداوم وضع موجود در فصل پاییز کشاورزان خشکسالی پاییزه را در پیش روی خواهند داشت.

خشکسالی پاییزه در انتظار کشاورزان چهارمحال و بختیاری

مسعود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی لزوم رعایت مدیریت آب به‌منظور آبیاری اراضی کشاورزی و باغات این استان از سوی کشاورزان و باغداران بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی افزود: با بارندگی‌های صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری تاکنون در فصل بهار مشکلی برای کشاورزان و باغداران به لحاظ خشکسالی پیش نخواهد آمد، لیکن در صورت تداوم وضع موجود در فصل پاییز کشاورزان خشکسالی پاییزه را در پیش روی خواهند داشت.

میرزایی در ادامه با اشاره به انواع محصولات کشت بهاره در این استان، گفت: سویا، گندم، انواع حبوبات، چغندرقند، سیب‌زمینی، جو، اسپرس از انواع محصولات کشت بهاره در این استان محسوب می‎‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشت سیب‌زمینی در یک هزار و 200 هکتار، کشت چغندرقند در 4 هزار و 500 هکتار، کشت حبوبات در 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های شهرکرد و بروجن از دیگر محصولات بهاره این استان به شمار می‎رود.

وی اضافه کرد: کشت 2 هزار و 600 هکتار ذرت در اراضی کشاورزی فارسان، بروجن و لردگان از دیگر محصولات بهاره این استان است.

میرزایی بر ضرورت کشت محصولاتی که نیاز آبی کمی دارند تأکید کرد و افزود: با توجه به خشکسالی‌‎های اخیر کشاورزان از کاشت محصولات پر آب خودداری کنند تا در ادامه با مشکلات کم آبی روبرو نشوند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول