اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق (ع):

فتح خرمشهر نماد هویت ملی ایرانیان است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق (ع) گفت: فتح خرمشهر متعلق به یک قوم و طایفه نیست بلکه هویت ملی همه ایرانیان است.

فتح خرمشهر نماد هویت ملی ایرانیان است

 نصرالله غزنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: سوم خرداد نماد عزت و بزرگی ملت ایران است که با توکل بر خدا و هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل درس بزرگی به دشمنان تا بن دندان مسلح دادند.

وی افزود: دلاوری رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس هیچگاه از اذهان ملت بزرگ ایران اسلامی پاک نمی‌شود و ما امروز وظیفه داریم بیش از گذشته آموزه‌های دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر را به نسل جوان منتقل کنیم.

غزنوی گفت: یکی از زوایای مهم فتح خرمشهر پایداری و استقامتی بود که از بدو تهاجم عراق به کشور توسط مردم و رزمندگان ما صورت گرفت که جای تأمل و تشکر از این غیورمردان دارد.

وی افزود: جنبه دیگر، "فتح خرمشهر" بود چرا که دشمن آن را به عنوان یک دژ تسخیرناپذیر خود معرفی کرده بود و صدام اعلام کرده بود که اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس بگیرند، من کلید بصره را تحویل آنها می‌دهم و این فتح حیثیت آنان را لکه‌دار کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق (ع) به جنبه دیگر از اهمیت فتح خرمشهر پرداخت و تصریح کرد: در واقع این جنبه یک هویت ملی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی سالروز فتح خرمشهر را به عنوان یک روز مهم و سرنوشت‌ساز در تقویم تاریخ خودش قرار داده است.

غزنوی اضافه کرد: در این حماسه ماندگار همه اقشار ایران اسلامی از تمامی طوایف و قبایل حضوری چشمگیر داشتند و آن متعلق به یک قوم و طایفه نیست بلکه هویت ملی همه ایرانیان است.

وی با اشاره به نقش مهم فرماندهی در عملیات بیت‌المقدس گفت: در فتح خرمشهر تمام معادلات نظامی و تاکتیکی دشمن به هم ریخت و جهان مبهوت بزرگ و دلاوری رزمندگان ایران شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول