اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر تبیین شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان خواستار تبیین دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر و همچنین نشر و گسترش بیشتر آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس در جامعه شد.

دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در آیین شب شعر و خاطره که به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن به امید ماندن در خرمشهر امکانات و تجهیزات نظامی مجهز و فراوانی را در این شهر مستقر کرده بود و به هیچ‌وجه به فکر از دست دادن این شهر نبود.

وی افزود: صدام رئیس جمهور وقت عراق بارها در سخنرانی‌های خود با غرور فراوان و به صراحت گفته بود که اگر رزمندگان ایرانی بتوانند خرمشهر را باز‌پس گیرند، من کلید بصره را دو دستی تقدیم آن‌ها می‌کنم.

متقی ادامه داد: در چنین شرایطی که فرماندهان و رزمندگان ایران اسلامی برای تأمین تجهیزات و مهمات در مضیقه بودند، لطف خداوند شامل حال رزمندگان اسلام شد و آنها توانستند با توکل به خدا و لبیک به فرمان رهبر و مقتدای خویش حضرت امام خمینی (ره) از سد تمام تجهیزات دشمن عبور کنند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما توانستند به این پیروزی افتخارآفرین دست یابند و دشمن را با ذلت و خواری تمام از سرزمین مقدس ایران بیرون کنند.

متقی ادامه داد: اقدامات ما نظام‌مند و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی بود و همین رویکرد در عمل رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس متجلی شد و حماسه‌هایی نظیر فتح خرمشهر بارها در عملیات‌های مختلف به ظهور رسید.

وی خاطر نشان کرد: با همین رویکرد در عرصه‌های مختلف هرگز با کمبود نیروی کیفی مواجه نمی‌شویم.

فرماندار کوهبنان خواستار تبیین دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر و همچنین نشر و گسترش بیشتر آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس در جامعه شد.

وی گفت: در حقیقت حماسه آزادسازی خرمشهر از امداد‌های الهی و معجزه‌ای جاویدان در تاریخ اسلام و انقلاب بود به‌ طوری که سرنوشت جنگ بعد از این فتح بزرگ دگرگون شد و تا امروز دشمنان از انجام عملیات نظامی علیه ایران هراس دارند.

به گزارش فارس، شب شعر و خاطره با حضور جمعی از مسئولان، رزمندگان، جانبازان، آزادگان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن شهید مطهری اداره آموزش و پرورش کوهبنان برگزار شد.

در این مراسم منصور متقی، محمدرضا توکلی، حجت‌الاسلام موسی خالصی، حسن محمدحسنی و احمد نیکخواه از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر پرداختند و فرزانه کوهبنانی‌نژاد و منصوره حسن‌خانی اشعاری حماسی در زمینه فتح خرمشهر را قرائت کردند و حال و هوای معنوی به جلسه بخشیدند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول