اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

3 میلیون متر مربع ساخت و ساز در قزوین

خبرگزاری فارس: به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در سال گذشته دو میلیارد و 800 میلیون متر مربع ساخت و ساز در استان قزوین صورت گرفت.

3 میلیون متر مربع ساخت و ساز در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیارد و 800 میلیون متر مربع ساخت و ساز با اعتبار 110 میلیارد تومان در استان قزوین صورت گرفت که این اعتبارات با بودجه چندین دستگاه دیگر برابری می‌کند.

فرخزاد افزود: استان قزوین دارای این ظرفیت است که تمام مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز در داخل استان تأمین شود و این نشان‌دهنده نقش پررنگ قزوین در حوزه ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین پنج سال متوالی رتبه نخست را از بین سازمان‌های نظام مهندسی به خود اختصاص داده و دو سال متوالی برترین سازمان نظام مهندسی کشور در اجرای طرح مسکن مهر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین  اذعان کرد: کلیه این موارد نشان می‌دهد که این استان با دارا بودن پنج هزار مهندس در رشته‌های هفت‌گانه این سازمان توانایی‌های بالقوه خود را برای استانداردسازی مصالح ساختمانی فعال کند.

فرخزاد بیان کرد: تاکنون این سازمان با تشکیل کمیسیون مصالح ساختمانی به طور کاملا رایگان برای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی وارد عمل شده و تعامل خوبی را با اداره کل استاندارد استان قزوین برقرار کرده بود.

وی تصریح کرد: بخشی از اعضای سازمان نظام مهندسی که در رشته‌های برق و مکانیک تخصص دارند در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند و استفاده از این ظرفیت مشترک هم‌افزایی این دو مجموعه را در پی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین تأکید کرد: این امر در نهایت به دلیل کاهش تعداد مراجعات ناشی از تخلفات ساختمانی به قوه قضائیه، از اتلاف وقت و درگیر کردن این قوه نیز جلوگیری می‌کند.

فرخزاد در پایان برای در اختیار قرار دادن توانایی‌های سازمان متبوع خود و تداوم همکاری‌ها با اداره استاندارد اعلام آمادگی کرد.

در این مراسم احمد عجم استاندار، مجید نادری معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین، شاهرخ رامزی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان ملی استاندارد، وحید مرندی‌مقدم مدیرکل امور استان‌های این سازمان، علی‌آقا فرهادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه مدیرکل بازرسی این استان و جمعی از  صنعت‌گران و تولیدکنندگان استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول