اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

پیشرفت فیزیکی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به 60 درصد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساخت خط راه‎آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد به عنوان نخستین خط راه‌آهن این استان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به 60 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی علیخانی ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اعلام این خبر اظهار داشت: کلنگ احداث راه‌آهن این استان به منظور اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور پس از تصویب در سفرهای استانی دولت و تامین اعتبار لازم تیر ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد که برای اجرا به سه قطعه تقسیم شده است.

وی افزود: طول نخستین خط آهن این استان 86 کلیومتر است که به منظور اجرا و ساخت به سه قطعه 17، 40 و 31 کیلومتری تقسیم شده است.

علیخانی تصریح کرد: احداث خط راه‌آهن این استان در دو فاز پیش‌بینی شده است که فاز نخست آن شامل اتصال راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به خط ریل مبارکه اصفهان از ایستگاه حسن‌آباد است.

وی ادامه داد: طول این خط راه‌آهن از ایستگاه حسن‌آباد به شهرکرد 86 کیلومتر است که در کیلومتر 13 با محور ارتباطی زرین‌شهر سفیددشت تقاطع پیدا می‎کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعداد ایستگاه‌های راه‎آهن این استان را سه ایستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: ایستگاه سفیددشت در حال اجراست و کار احداث ایستگاه‌های فرخشهر و شهرکرد نیز به زودی آغاز می‎شود.

علیخانی برآورد ریالی برای ساخت این خط راه‎آهن را یک‌هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مسیر عبور این خط راه‌آهن و در محل گردنه بیدکان دو تونل به طول 5.8 کیلومتر احداث می‎شود.

به گفته وی حداکثر سرعت پیش‌بینی در این خط راه‌آهن برای قطار مسافربری 220 کیلومتر و برای قطار باری 160 کیلومتر در ساعت برآورد شده است.

وی با اشاره به مسیر احداثی فاز دوم پروژه راه‌آهن این استان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‎ صورت گرفته، فاز دوم این پروژه شامل اتصال راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی اصفهان و خوزستان است که در مرحله آغاز مطالعات قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول