اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه تخصصی معماری دانشگاه آزاد اسلامی:

معماری کهن ایران آمیخته با هنر است

خبرگزاری فارس: مدیرگروه تخصصی معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: معماری کهن ایران، تاریخی طولانی و پر افتخاری دارد که آمیخته با هنر است.

معماری کهن ایران آمیخته با هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ایرج اعتصام در دومین روز از نخستین همایش بین‌المللی معماری و توریسم، عصر امروز در نشست خبری این همایش اظهار داشت: باید توجه داشت که صنعت گردشگری جهان امروزی و جهانگردی فقط به دنبال بازدید از آثار باستانی نیست و دراین میان توجه به آثار طبیعی نیز دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است.

مدیرگروه تخصصی معماری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر این اساس باید به بازدید از محیط‌‌‌های طبیعی کشورها و آثار بدیع و نوآورانه معماری نیز توجه خاص و ویژه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه معماری ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران صنعت معماری خود را به عنوان صنعتی پرمحتوا و آموزنده به جهانیان معرفی کرده است.

وی افزود: هر چند تعداد کمی از آثار معماری ایران در کتاب‌ها و نشریات خارجی معرفی شده‌اند، اما وجود همین آثار مکتوب از معماری و شهرسازی ایران سبب توجه و علاقه‌مندی مردم جهان به معماری ایران شده است.

مدیرگروه تخصصی معماری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بی‌شک معماری ایران جایگاه مهمی در گسترش و اعتلای توریسم دارد. 

اعتصام با اشاره به آثار معماران ایرانی در گذشته اظهار داشت: معماران معاصر ایران در حدود 150 سال پیش تاکنون آثار جالب و ارزنده‌ای را به وجود آورده‌اند، هر چند تحت تاثیر جریانات و تحولات معماری غرب بوده است.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول