اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

انسجام و اتحاد رمز بقای مکتب انسان‌ساز شیعه است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: آن چیزی که سبب بقای مکتب انسان‌ساز شیعه می‌شود انسجام و اتحاد است.‌

انسجام و اتحاد رمز بقای مکتب انسان‌ساز شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله رجبعلی رضازاده عصر امروز در دوره آموزشی ائمه جماعات خراسان‌رضوی که در خانه شهید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم بین شیعیان اختلاف افتد، هر چه اتحاد و انسجام شیعیان بیشتر باشد طبیعی است دوام مکتب بیشتر خواهد بود و زمانی مکتب ضربه می‌خورد که بین شیعیان اختلاف افتد.

وی با اشاره به اینکه آنچه سبب بقای مکتب انسان‌ساز شیعه می‌شود انسجام و اتحاد است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم با اعمال خود بین مردم اختلاف نیافکنیم و طوری رفتار نکنیم که شیعیان و مسلمانان از مسجد زده شوند.

رضازاده افزود: مردم ایران نسبت به ائمه اطهار ارادت خاص دارند و روحانیان می‌توانند از این طریق در دل مردم جا باز کرده و آنان را جذب کنند.

وی ادامه داد: اگر روحانیون دیدند در جامعه معصیتی رایج است باید اول به افراد بها دهند و بعد اشاره به ضعف آنان داشته باشند، چرا که خود ارزش شیعه ‌بودن بسیار زیاد است، همین کافی است تا اول برای طرف احترام قائل باشیم و بعد به نصیحت و موعظه بپردازیم. 

رضازاده رفت و آمد به خانه مردم را بهترین شیوه تبلیغ دانست و گفت: اگر چنانچه امام جماعت حداقل یک‌‌ بار با خانواده‌اش به خانه افراد محله خود برود و جویای حال آنان شود و آنان را با مذهب آشنا کند، این امر بهتر جواب می‌دهد.

رضازاده با تاکید بر اینکه مسجد جایگاه تمام مسلمانان است، خطاب به ائمه جماعات گفت: سعی کنید مسجد جای همه شیعیان با هر مکتب و حزبی که دنبال می‌کنند، باشد و حتی برادران و خواهران اهل سنت نیز باید در مساجد شما احساس امنیت خاطر داشته باشند و وارد این مساجد شوند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در راه تقویت مذهب گام برداریم و مردم را یک گام به اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر کنیم باید نگذاریم بین شیعیان اختلاف افتد.

رضازاده با تاکید بر اینکه باید بدانیم دشمنان شیعه کاری کرده‌اند که مردم از روحانیان فاصله بگیرند، تصریح کرد: با این وجود اگر برخورد روحانیان با مردم خوب باشد و مطلب تازه داشته باشند مردم با همه این نقشه‌های دشمن باز هم جذب روحانیت می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول