اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان:

رهبری با اشراف کامل بر مسائل آموزش ‌و پرورش نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جای شکرگزاری دارد که ما چنین رهبر فرزانه‌ای داریم که با اشراف کامل به مسائل آموزش و پرورش نظارت دارند.

رهبری با اشراف کامل بر مسائل آموزش ‌و پرورش نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سیداحمد حسینی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران ابتدایی شهرستان جیرفت اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال 85 بیان داشتند که «آموزش و پرورش ما نیاز به یک تحول دارد» و در سال 86 نیز فرمودند «آموزش و پرورش ما ساخته دست ما نیست» و خروجی‌های آموزش و پرورش آن چیزی نبود که ایشان انتظار داشتند.

وی افزود: جای شکرگزاری دارد که ما چنین رهبر فرزانه‌ای داریم که با اشراف کامل به مسائل آموزش و پرورش بر کار آن نظارت دارند.

حسینی با اشاره به نحوه تدریس در فرهنگ ما و همچنین دروسی که در گذشته در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌شد، خاطر نشان کرد: در گذشته ما به کودکان خود چیزی را آموزش می‌دادیم که در فرهنگ ما ارزش بود.

رئیس گروه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این مطلب که بعد از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: در غرب هدف از آموزش تربیت نیروی کار برای زندگی بهتر و مرفه‌تر است، اما در فرهنگ اسلامی ما هدف نهایی تربیت انسان است.

حسینی ابراز داشت: هدف ما بسیار بالاتر از هدف کشورهای غربی است و ما با رسیدن به هدف خود در هر صورت به هدف آموزشی آنها نیز دست پیدا می‌کنیم.

وی بیان داشت: اجرای این سند به عهده ما است و نخستین گام در اجرایی کردن آن آگاهی یافتن از محتویات این سند است.

حسینی با بیان اینکه برای اجرای این سند که زحمات زیادی کشیده شده باید اول از خودمان شروع کنیم، افزود: دومین گام در اجرای سند تحول بنیادی خودسازی و تربیت خویش است، زیرا کسی که می‌خواهد انسان‌هایی را تربیت کند اول باید روی خود کار کند، که بهترین زمان همین ماه‌های مبارکی است که در پیش رو داریم.

وی با اشاره به منابع علمی غنی که ما در اختیار داریم، تصریح کرد: ما قرآن کریم، سخنان ائمه و امام زمان(عج) را داریم، که در رسیدن به هدف باید از آنها کمک بگیریم.

حسینی با اشاره به اجرای جهاد فرهنگی در آموزش و پرورش گفت: ما باید نقش خود در این جهاد را بیابیم.

وی بیان داشت: در نظام آموزشی کشورهای غربی رویکرد آموزش مادی است و علم را برای داشتن زندگی بهتر و راحت‌تر فرا می‌گیرند اما در کشورهای اسلامی آموزش رویکرد دینی و معنوی دارد و در هر عمل بندگی خدا آموزش داده می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: دوره ابتدایی یک دوره تربیت است تا اینکه یک دوره آموزش باشد و اگر ما به این تعریف اعتقاد داشته باشیم به دنبال کلاس‌های فوق برنامه برای بچه‌ها نمی‌رویم و پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه شد تا امور تربیتی افزایش یابد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول