اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد

بدهی 20 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران و صنعت‌گران

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت 20 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و صنعت‌گران بدهکار است.

بدهی 20 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران و صنعت‌گران

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محسن رضایی صبح امروز در جمع صاحبان صنعت و روسای صنوف شهرستان سبزوار در محل تالار اجتماعات هتل کاملیای این شهرستان اظهار کرد: دولت 20 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و صنعت‌گران بدهکار است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از صحبت‌های صاحبان صنایع و صنوف سبزوار و بیان مشکلات آنان که عمدتاً در مباحث مالیات بر ارزش افزوده، ماده 80 بیمه تامین اجتماعی ،کمبود نقدینگی در واحدها بود گفت: چندی پیش جلسه‌ای در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد و صاحبان صنایع و متولیان این بخش عنوان کردند که دستمزد، مالیات و بیمه حدود 50 درصد هزینه تولید را دربر می‌گیرد که بنده معتقدم این موارد بالای 50 درصد هزینه تولید را شامل می‌شود.

وی افزود: مشکلات مطرح شده در این نشست هم‌چون مسائل مطرح شده توسط شما بود عمده‌گره‌های بخش صنعت و تولید در 7 موضوع خلاصه می‌شود این مشکلات سبب قفل شدن روند تولید شده و به روند پایین شدن رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای دنیا منجر شده است.

رضایی با اشاره به وجود دو الگوی توسعه در سطح دنیا گفت: اروپا توسعه تدریجی را که حدود 200 سال زمان برد را تجربه کرد و به پیشرفت رسید اما کشورهایی هم‌چون چین و کره در مدت 50 سال طبق الگوی توسعه شتابان به این موفقیت رسیدند ما برای رسیدن به توسعه از الگوی شتابان ساختار مناسبی را نیاز داریم.

وی به الگوی ایالت‌های اقتصادی در کشور برای رسیدن به توسعه پایدار و مناسب اشاره کرد و گفت: براساس این الگو استان خراسان‌رضوی به دو استان دیگر نیاز دارد که به آن اضافه شود که سبزوار می‌تواند با ارتقا به استان در مجموع این ایالت اقتصادی فعالیت کند و در امر توسعه پیش‌گام باشد.

وی به نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی اشاره کرد و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری در نام‌گذاری 4 سال با عناوین اقتصادی مبین این مهم است که زمانی انقلاب زمانی جنگ و الان اقتصاد برای نظام اهمیت دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت و اقتدار نظام در سطح بین‌الملل را در گرو پیشرفت اقتصادی عنوان کرد و گفت: سبزوار با داشتن استعدادهای خوبی در زمینه‌های تجارت، صنعت، نیروی انسانی و کشاورزی می‌تواند الگوی پیشرفت در تولید ملی در سطح کشور باشد.

وی یکی از راهکارهای مناسب برای رفع فقر و بیکاری در سبزوار را ایجاد مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: باید از تجربه موفق دولت‌های جنوب‌شرق آسیا در این زمینه استفاده کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

در ابتدای این جلسه محمدرضا محسنی‌ثانی و حسین سبحانی‌فر نمایندگان مردم سبزوار در مجلس به استعدادهای منطقه سبزوار در ابعاد اقتصادی، تجاری، معدنی و صنعتی پرداختند و خواستار توجه دولتمردان به این استعدادها شدند.

هم‌چنین روسای صنعت و معدن، بازرگانی و نماینده خانه صنعت و متولیان صنوف به بیان مشکلات حوزه‌های فعالیت خود پرداختند.

انتهای پیام /س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول