اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تهران در مشهد:

معماری کشور رشد نکرده است

خبرگزاری فارس: شهردار تهران گفت: حداقل با گذشت این همه سال از انقلاب از لحاظ معماری رشد قابل توجهی به جهانیان عرضه نکرده‌ایم.

معماری کشور رشد نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی معماری و توریسم که در سالن صبا صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های شناسایی معرفی سرزمین ما در کشورهای خارجی معماری اسلامی بناهای قدیمی بوده، اما متاسفانه در حال حاضر از لحاظ معماری خیلی قوی نتوانسته‌ایم حرکت کرده و از ذهن خلاق معماران استفاده کنیم.

وی افزود: خوش‌بختانه پس از دوران دفاع مقدس، در حوزه معماری و شهرسازی کارهای مثبتی در راستای رسیدن به اهداف صورت گرفت، ولی کشور ما هنوز نیاز دارد که هم‌چنان بیشتر از گذشته در حوزه معماری رشد یابد.

شهردار تهران گفت: امروز همه باورمان بر این است که شهر یک موجود زنده بوده، حیات دارد و نباید انگشتمان طوری در چشم آن بکنیم که همه زیبایی آن را نابود کنیم.

قالیباف هم‌چنین در ادامه به ویژگی‌های یک شهر اشاره کرد و افزود: شهر نیز مانند یک انسان نبض دارد و شامل یک مدیریت جدی است و  تولید معرفت، ثروت، قدرت، منزلت، معرفت درجایی شکل می‌گیرد که انسان‌ها در آن زندگی می‌کند.

وی افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون تولید، عزت و استقلال خودش را حفظ کند و این نیاز است که از لحاظ توسعه مدیران به آن توجه کنند.

قالیباف تصریح کرد: مشکل امروز ما در عقل ابزاری و در حوزه ساختار و مدیریت است و نشست‌های تخصصی هم‌چون معماری و توریسم در ساختار یک جامعه بسیار تأثیرگذار است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما در قرن 21 زندگی کرده و باید طوری ساختار معماری را پیش ببریم که در قرن‌های آینده نیز مشکل معماری در جامعه حس نشود.

وی افزود: متاسفانه بدون آگاهی لازم از سوی مدیران پروانه ساخت و ساز داده می‌شود، ولی آیا کسی به این موضوع نظارت دارد که این ساخت‌ها درست صورت می‌گیرد.

قالیباف در ادامه افزود: در طرح‌های ارائه شده معماری در سطح کشور، باید به این موضوع توجه داشت که چه نقشه‌ای را دیده و برای چه پروژه‌ای پروانه ساخت و مجوز صادر می‌شود. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول