اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

فتح خرمشهر سمبل عملیات دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: سمبل عملیات دفاع مقدس، فتح خرمشهر است.

فتح خرمشهر سمبل عملیات دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد جانشین سازمان بسیج مستضعفین سردار علی فضلی جمعه شب در پنجمین همایش گردهمایی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در بروجرد گفت: سمبل عملیات دفاع مقدس، فتح خرمشهر است.

وی افزود: در این عملیات نقاط قوت دشمن بسیار و نقاط ضعف آنها بسیار اندک بود و پیش از انجام عملیات بیت‌المقدس یک عملیات کوچک‌تر نیز در فکه انجام شد.

فضلی اظهار داشت: این عملیات در عرض 366 کیلومتر و با چهار قرارگاه مشترک بین ارتش و سپاه به نام‌های فجر، قدس، نصر در منطقه فکه و با 135 گردان که 45 گردان آن از ارتش بود، انجام شد.

وی اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس دارای ویژگی‌های متنوعی بود که از جمله آن می‌توان به عبور از رودخانه و جنگ در دشت و صحرا و جنگ در نخل و رمل‌ها اشاره کرد.

فضلی تصریح کرد: در این عملیات به لطف خدا دشمن تلفات زیادی داد و صبح روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه مرحله سوم این عملیات با ابلاغ شهید بقایی آغاز شد.

وی یادآور شد: پس از حضور حاج آقا متقی امام جمعه گچساران در بین رزمندگان و راز و نیاز، ابر سیاهی منطقه فکه را پوشاند و باران شدیدی در منطقه شروع به باریدن کرد و این امداد غیبی در عملیات بیت‌المقدس، دید دشمن را کور کرد و سبب شد تا بتوانیم نیروهای رزمنده را با خودرو به چند کیلومتری دشمن برسانیم و گرمای هوا و تشنگی نیز از بین برود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این عملیات رزمندگان حتی بالگرد دشمن را نیز سالم به غنیمت گرفتند.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم برای آشنایی جوانان و نوجوانان با دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام اعزام آنان از طریق کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی می‌باشد که خود می‌تواند ابزاری مهم برای مقابله با جنگ نرم باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در راستای اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق جنگی تعداد 4 میلیون نفر سال گذشته زائر کربلای ایران شدند.

این گزارش می‌افزاید در پنجمین همایش رزمندگان دفاع مقدس که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در بروجرد برگزار شد، برنامه‌های مداحی و اجرای تئاتر و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس اجرا شد.

در این همایش امام جمعه بروجرد، فرماندار بروجرد و جمعی از مسئولان این شهر حضور داشتند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول