اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک کرمان خبر داد

احداث 4 پارکینگ در کرمان /اصلاح زیرسازی و آسفالت اطراف میدان شهدا

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه یک کرمان گفت: امسال 4 پارکینگ خودرو در محدوده شهرداری منطقه یک کرمان بهره‌برداری می‌شود.

احداث 4 پارکینگ در کرمان /اصلاح زیرسازی و آسفالت اطراف میدان شهدا

علی سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری منطقه یک کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری جداول رفیوژ میانی بزرگراه شمالی به طول بیش از شش کیلومتر تعویض و جداول جدید جایگزین شده است.

وی افزود: این اقدام با اصلاح هندسی تقاطع‌های موجود در این بزرگراه، رنگ‌آمیزی جداول، احیا و تکمیل فضاهای سبز که در مرحله بعدی کار قرار دارد؛ تأثیر بسزایی در بهبود ترافیک و همچنین زیبایی این محل دارد.

سعیدی تصریح کرد: ساماندهی حاشیه ابتدای جاده زرند، اصلاح سیستم آبرسانی و آبیاری فضای سبز از طریق آبیاری قطره‌ای و اصلاح هندسی تقاطع جاده زرند با شهرک ولایت از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در این مدت است.

وی از ساماندهی ورودی خیابان مهدیه، انجام عملیات درختکاری و ایجاد فضای سبز در ضلع جنوبی بزرگراه شمالی و ایجاد پارک حاشیه‌ای در این محدوده تا پایان سال جاری خبر داد.

سعیدی انجام 3 هزار متر مربع اصلاح زیرسازی و آسفالت اطراف میدان شهدا با تعویض 500 متر جدول و یک‌هزار و 500 متر مربع فرش موزاییک در مسیر پیاده‌روی این میدان را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک ذکر کرد.

وی گفت: نیروهای این منطقه در ادامه اجرای عملیات رنگ‌آمیزی تیرهای روشنایی که از اواخر سال گذشته آغاز شده است، اقدام به رنگ‌آمیزی تیرهای روشنایی خیابان باستانی پاریزی کرده‌اند.

سعیدی ادامه داد: ساماندهی فضای سبز میدان امام حسین (ع) و اصلاح جداول آن، ایجاد رفیوژ میانی خیابان انقلاب، اجرای فضای سبز در این رفیوژ و تجهیز آن به سیستم آبیاری تحت فشار؛ همچنین اجرای عملیات روشنایی بلوار پیروزی و انجام پیاده‌روسازی دو ضلع این بلوار  از دیگر اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته است.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: در راستای بهبود ترافیک و تسریع در عبور و مرور؛ طرح اصلاح هندسی چهارراه‌های ابوحامد و شهید رجایی به زودی انجام می‌شود.

سعیدی افزود: در بخش فرهنگی و ورزشی براساس سیاست‌های شهرداری کرمان در ترغیب و تشویق شهروندان به ورزش‌های همگانی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی تاکنون تعدادی از پارک‌های این منطقه به وسایل تندرستی تجهیز شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری تمام پارک‌های بزرگ سطح منطقه یک به ویژه در خیابان‌های مدیریت و فیروزآباد به این وسایل تجهیز می‌شوند.

سعیدی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این منطقه از پایان عملیات احداث پروژه پارکینگ و مجتمع تجاری ستاره کرمان "فتحعلی‌شاهی" خبر داد و گفت: این مجموعه در ابتدای خیابان فتحعلی‌شاهی در روبه‌روی قدمگاه به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: مجتمع تجاری ستاره کرمان در پنج طبقه احداث شده که یک طبقه آن به مراکز تجاری و چهار طبقه دیگر به پارکینگ اختصاص داده شده است.

سعیدی مساحت این پروژه را 21 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: این مجموعه گنجایش پارک 650 خودرو را دارد.

شهردار منطقه یک اجرای طرح پارکینگ وکیل واقع در ابتدای کوچه سردار، پارکینگ مسجدالرسول، پارکینگ طبقاتی خیابان میرزارضا و پارکینگ بوم رنگ ابتدای بلوار پارادیس را از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: صاحبان واحدهای تجاری خیابان شریعتی از چهارراه ولیعصر به سمت میدان شهدا که قصد تعمیر و ساخت و ساز دارند با توجه به این‌که عرض گذر فعلی این محدوده تثبیت شده است با مراجعه به شهرداری منطقه یک برای تعمیرات و یا ساخت و ساز، پروانه و مجوز لازم را اخذ کرده و طبق ضوابط مربوط به بافت تاریخی این منطقه اقدام به ساخت و ساز و یا نماسازی کنند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول