اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

گزارشی از بیماری تب کریمه ‌کنگو در استان مرکزی نداشتیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: موردی از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

گزارشی از بیماری تب کریمه ‌کنگو در استان مرکزی نداشتیم

سیدسعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: انتشار خبر ابتلای دام‌های یکی از استا‌ن‌های شمالی کشور به تب کریمه کنگو موجی از نگرانی را در بین شهروندان این استان به وجود آورد که خوشبختانه تا امروز هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در استان مرکزی ثبت و ‌گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای است که بین انسان و حیوان مشترک است تصریح کرد: متاسفانه ابتلا به این بیماری در دام زنده قابل رؤیت نبوده و در بدن دام هیچگونه علامتی باقی نمی‌گذارد.

وی گفت: نحوه ابتلا به این بیماری از طریق نیش کنه است که انسان در اثر تماس با خون یا فرآورده‌های یک حیوان آلوده ممکن است دچار این بیماری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: چنانچه کنه‌هایی که از خون حیوانات آلوده تغذیه می‌کنند انسان را نیش بزنند این بیماری به انسان انتقال می‌یابد که می‌طلبد دامداران و افراد شاغل در کشتارگاه‌ها به منظور عدم ابتلا به این بیماری موازین بهداشتی را رعایت کرده و سمپاشی را انجام دهند.

حسینی تماس مستقیم با دام آلوده و ترشحات آن، تماس مستقیم با انسان آلوده و ترشحات آن، تماس با کنه‌های گزنده ناقل ویروس بیماری، تماس با فرآورده‌های خام حاصل از دام آلوده با تاکید بر گوشت قرمز را از عمده‌ترین راه‌های انتقال این ویروس عنوان کرد و خاطر نشان کرد: شهروندان برای اطمینان از سلامت گوشت باید حتما گوشت را از قصابی‌ها خریداری کرده و هنگام خرید به مهر دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای گوشت توجه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اقدامات دامپزشکی استان به منظور مقابله با این بیماری گفت: مبارزه با انگل‌های خارجی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی است که در این راستا 10 هزار لیتر سم خریداری شده و در اماکن نگهداری دام مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه با استانداری نیز به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

به گفته وی در سال گذشته 350 هزار رأس دام سنگین و دو میلیون و 500 هزار مترمربع اماکن نگهداری دام بر علیه انگل‌های خارجی سم‌پاشی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تاکید کرد: مردم عادی به هیچ وجه نگران این بیماری نباشند و تنها در هنگام خریداری گوشت از دستکش استفاده کرده و گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول