اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تجهیز 6 هزار هکتار به سیستم آبیاری قطره‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تأمین اعتبار، 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری قطره‌ای تجهیز می‌شود.

تجهیز 6 هزار هکتار به سیستم آبیاری قطره‌ای

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در یک سال گذشته 9 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

وی افزود: از این میزان پنج هزار و 100 هکتار تکمیل و تحویل بهره‌برداران شده است و تکمیل مابقی آن نیز در دست اجراست.

نیازی با اشاره به هزینه بیش از 300 میلیارد ریال برای تجهیز این اراضی به آبیاری تحت فشار، ادامه داد: اراضی تجهیز شده به این نوع آبیاری نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است و در صورت تأمین اعتبار نیز امسال بیش از 6 هزار هکتار به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز می‎شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر 275 هزار و 833 هکتار از اراضی کشاورزی دیم، آبی و آیش و 46 هزار باغ در این استان به زیر کشت انواع مختلف محصولات کشاورزی و باغی رفته است.

نیازی در ادامه با اشاره به تنوع پوشش گیاهی در این استان، گفت: تاکنون بیش از 8 هزار گونه گیاهی در ایران شناسایی شده که نزدیک به یک هزار و 300 گونه آن در طبیعت استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر تنوع گونه‌های گیاهی یکی از استان‌های بزرگ کشور به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر نزدیک به 350 گونه گیاهی شناسایی شده در استان، خاص و در انحصار این منطقه بوده و در دیگر مناطق کشور یافت نشده است.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول