اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

خراسان‌ جنوبی رکورددار کاهش تلفات جاده‌ای کشور است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: استان دارای رتبه نخست کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای است.

خراسان‌ جنوبی رکورددار کاهش تلفات جاده‌ای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کاظم اولیائی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: طی گزارش مکتوب رسیده از دفتر ایمنی و شورای عالی ترابری کشور تلفات جاده‌ای خراسان ‌جنوبی کاهش داشته است که این مهم نشان از رعایت کامل مسائل ایمنی در سطح استان دارد.

وی افزود: حضور جدی پلیس استان در داخل و خارج شهرها در تمام اوقات شبانه‌روز به ویژه در زمان‌های ضروری‌تر، توجه جدی به مسائل آموزشی و مسائل بازدارندگی برای جلوگیری از تخلفات از اهم مواردی است که سبب شده خراسان ‌جنوبی رتبه نخست کشوری در بحث کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کند.

معاون عمرانی استاندار خراسان ‌جنوبی مناسب‌سازی جاده‌ها، رفع نقاط حاثه‌خیز، نصب بیشتر علائم راهنمایی و رانندگی و رفع اشکالات احتمالی را از دیگر موارد موثر در کاهش تلفات استان عنوان کرد.

اولیائی با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه در بحث اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق گفت: تمام این عوامل دست به دست هم داد و سبب کسب این افتخار بزرگ در سطح استان شد.

وی راه‌اندازی سامانه 147 در خراسان‌ جنوبی را کاری ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: این سامانه به صورت پایلوت در سطح استان راه‌اندازی و به دیگر استان‌ها گسترش داده شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: منابع مالی و اعتباری نیز باید درست مدیریت شود و در راستای کاهش آسیب‌ها گام بردارد.

شهردار بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به تقاطع غیر همسطح شهرستان بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه در مهرشهر قرار است 25 هزار نفر ساکن شوند باید تدابیر درستی برای تقاطع غیر همسطح این ناحیه از شهر اندیشیده شود.

جواد وحدتی‌فرد ادامه داد: در مهرشهر یک ورودی کافی نیست و اجرای تقاطع غیر همسطح سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه خراسان‌ جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری 43 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم.

علیرضا امینی با اشاره به اعزام زائران برای مراسم ارتحال امام (ره) ادامه داد: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام زائران با ناوگان عمومی به مرقد امام اعزام شوند و از هیچگونه خودروی دولتی در این راستا استفاده نشود.

در پایان این جلسه کلنگ ساختمان ستادی جمعیت هلال‌احمر استان با زیربنای 7 هزار و 153 متر مربع به زمین زده شد.

یادآور می‌شود؛ برای احداث این مجتمع اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان نیاز است که 50 درصد آن از طریق اعتبارات تملک و دارایی استان و 50 درصد دیگر از طریق اعتبارات هلال ‌احمر تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول