اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

1000 میلیارد تومان در اختیار سرمایه‌گذار جاده هراز قرار گرفت

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با بیان اینکه یک‌هزار میلیارد تومان از سهام پتروشیمی در اختیار سرمایه‌گذار جاده هراز قرار گرفته است، گفت: اما قطعات دو و سه این جاده نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

1000 میلیارد تومان در اختیار سرمایه‌گذار جاده هراز قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سید علی اکبر طاهایی صبح امروز در همایش نخبگان و فرهیختگان میاندرود که در سالن همایش اردوگاه شهدای دانش‌‌آموزی بادله در این شهرستان برگزار شد، وحدت کلمه و کلمه واحد را دو نکته حایز اهمیت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: در سایه‌سار اسلام بود که کشور دارای هویت مستقل شد و توانست با فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها کند.

وی با اشاره به تقارن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و برگزاری این همایش افزود: حماسه خرمشهر مولود ولایت‌مداری مردم است و نمود رمزی در امت اسلام بود که امام راحل همواره در طول دوران حیات خود بر این رمز تاکید کرد.

طاهایی با بیان اینکه آن روز تمام مردم امام را فریاد کردند، بیان داشت: امروز هم باید همان حس و حال آن روز را رعایت کرد و برای ایجاد بسترهای لازم برای پیشرفت و توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی مردم و مسئولان هستیم.

استاندار مازندران با انتقاد از برخی نقدهای موجود بین افراد و یا مسئولان در جامعه اظهار داشت: گاهی افراد به جای نقد، همدیگر را نفی می‌کنند که این کار درستی نیست و نوعی ناهنجاری است.

وی رعایت ادب نقد را یکی از اصول همدلی و وحدت در جامعه دانست و گفت: کسانی هم که منشا خدمات خیر در جامعه هستند نوع کار و خدمت‌شان برگرفته از آداب و مکتب اهل بیت است.

طاهایی به حفظ رمز وحدت در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: امروز باید حقیقتی که امام بر روی آن تاکید کرد را حفظ کرد و قدر پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف به دست آمد را دانست.

طاهایی با ذکر خاطره‌ای از شهدای ایران زمین تصریح کرد: در عرصه خدمت باید هم خدمت کرد و هم با ادب بود چرا که بی‌ادبی باعث زوال و زایل شدن خدمت می‌شود.

استاندار مازندران فرهیختگان را مشعل‌داران جامعه دانست و گفت: نخبگان باید در جایی که جامعه به سمت بداخلاقی پیش می‌رود پیشقدم شوند و با آن ستیز کنند.

وی ظرفیت‌‌های یک منطقه را جدای از آب و خاک و نعمت‌های زیرزمینی، نیروهای انسانی آن سرزمین برشمرد و اظهار داشت: خداوند هم به این نعمت قسم یاد کرده است و ما باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم.

طاهایی به استعدادها و ظرفیت‌های بی‌شمار استان اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته بشارت ظهور ذخایر نفت و گاز توسط وزیر نفت داده شد که با اکتشاف این ذخایر، این منابع پاسخگوی نیاز 10 سال آینده کشور خواهد بود.

وی اصل مهم را بکارگیری نیروهای انسانی کار آمد و متخصص برای شکوفایی این اقتصاد ملی و استانی دانست و تاکید کرد: باید قدر این سرمایه‌های انسانی را دانست.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دیروز یاران امام اجازه ندادند ذره‌ای از خاک میهن جدا شود، افزود: امروز مقام معظم رهبری در همان قامت و صلابت با همان منطق و حکمت و تواضع امام پرچمدار این انقلاب است.

طاهایی با بیان اینکه باید در مسیر ولایت بود و در این راه سخت تلاش کرد، افزود: میاندرود شهرستان شد اما هنوز خیلی از مشکلات حل نشده است.

وی از کمربندی نیمه‌کاره ساری و راه آهن فرسوده مرکز شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: راه آهن هنوز از قائمشهر به غرب استان نرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه راه آهن هنوز نمی‌تواند در حوزه حمل و نقل اقتصادی برای استان مفید باشد، افزود: نسبت بار روی ریل به ظرفیت ریلی 32 درصد است که نشان می‌دهد راه آهن نیاز به اصلاحات هندسی دارد.

طاهایی همچنین به کارهای خوب انجام شده در حوزه‌های کشاورزی و پرورش ماهی‌های خاویاری اشاره کرد و گفت: اما هنوز در عرصه‌های مختلف نیاز به کار و تلاش و همدلی جمعی داریم.

وی با بیان اینکه یک‌هزار میلیارد تومان از سهام پتروشیمی در اختیار سرمایه‌گذار جاده هراز قرار گرفته است، افزود: اما قطعات دو و سه این جاده نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

استاندار مازندران از مشاوره خود با وزیر سابق راه کشور در مورد آزادراه شمال خبر داد و گفت: عوارض بخش خصوصی در آزاد راه پردیسان برای 16 کیلومتر یک هزار و 500 تومان است که در آن زمان وزیر به من گفتند تنها در حالتی آزاد راه تهران شمال برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی خواهد داشت که عوارض 80 هزار تومانی بگیرد.

استاندار مازندران گفت: این شائبه نباید ایجاد شود که مسئولان از اوضاع کشور بی‌خبرند بلکه باید پذیرفت که شرایط بسیار پیچیده است.

وی راه حل برطرف مشکلات را همبستگی عمیق و رمز حفظ وحدت را حرکت در مسیر رهبری و ولایت عنوان کرد و گفت: البته باید هم مردم و هم مسئولان در مواقع مورد نیاز متذکر هم باشند.

انتهای پیام/ر10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول