اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آذرشهر هشدار داد

آلودگی برخی آب‌های زراعی و کشاورزی در اطراف شهرها و روستاها

خبرگزاری فارس: فرماندار آذرشهر با اشاره به عواقب غیر بهداشتی زیست‌محیطی خصوصا آلودگی برخی آب‌های زراعی و کشاورزی در اطراف شهرها و روستاها گفت: رعایت بهداشتی غذای سالم باید بیشتر در بحث تولید و توزیع اعمال شود.

آلودگی برخی آب‌های زراعی و کشاورزی در اطراف شهرها و روستاها

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آذرشهر، اسماعیل آذریان در جلسه کارگروه بهداشت محیط و سلامت غذایی شهرستان آذرشهر افزود: امور بهداشت زیست‌ محیطی و تامین غذای سالم در جامعه امری فراگیر و همگانی است.

وی با اشاره به عواقب غیر بهداشتی زیست‌محیطی به‌خصوص آلودگی برخی آب‌های زراعی و کشاورزی در اطراف شهرها و روستاها تصریح کرد: رعایت بهداشتی غذای سالم باید بیشتر در بحث تولید و توزیع اعمال شود.

فرماندار آذرشهر از شهرداران، بخشداران، جهاد کشاورزی، بهداشت محیط و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان خواست نظارت بر امور بهداشت محیط‌زیست، کاشت، داشت و برداشت همچنین توزیع هرگونه مواد غذایی صیفی‌جات، سبزیجات و غلات را در اولویت کارهای اجرایی خود قرار دهند.

آذریان، دفع اصولی و بهداشتی زباله شهرها و روستاها همچنین جلوگیری از مصرف آب‌های آلوده در امور زراعت را مورد تاکید قرار داد‌ و خاطرنشان کرد‌: نبود طرح فاضلاب در آذرشهر از مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی مردم این شهرستان است.

وی در ادامه اعتبار اختصاصی را برای انجام کارهای طرح فاضلاب آذرشهر بسیار ناکافی دانست و یادآور شد : طرح فاضلاب آذرشهر مدت‌ها است که آغاز شده ولی متاسفانه اعتبارات اندک کار را پیش نمی‌برد .

فرماندار آذرشهر اظهار کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین نیاز این شهرستان تسریع عملیات اجرایی فاضلاب آذرشهر و انجام کارهای مقدماتی طرح فاضلاب شهرهای ممقان، گوگان و تیمورلو است.

رئیس کارگروه بهداشت و محیط شهرستان آذرشهر در این جلسه همچنین از مردم شهرهای شهرستان آذرشهر خواست به‌دلیل حجم بالای کارهای اجرایی طرح فاضلاب به ویژه دربافت‌های قدیمی شهر و عبور کانال‌های خروجی فاضلاب از مزارع و باغات با مسئولان اجرای این پروژه ملی همکاری لازم را داشته باشند.

در جلسه کارگروه بهداشت محیط و سلامت غذایی آذرشهر رئیس مرکز بهداشت محیط شهرستان به‌عنوان دبیر این کارگروه از اقدامات انجام یافته قبلی گزارشی را ارائه کرد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول